نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۳۶۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹

انتقاد لاوروف از اوباما

'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از سخنان 'باراک اوباما' در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: اظهارات رییس جمهوری آمریکا در مورد روسیه تعجب آور است.
تدبیر24: لاوروف گفت: اوباما روسیه را در مکان دوم تهدیدها پس از بیماری آبولا و در مکان قبل از گروه داعش و سایر گروه های تروریست فعال در خاورمیانه قرار داد که امنیت و ثبات بین المللی را به خطر انداخته اند.

وزیر خارجه روسیه اظهارات اوباما را که مسکو را تجاوزگر خواند، حیرت آور دانست و افزود: رییس جمهوری آمریکا چند بار ادعا کرد که جهان آزادتر و امن تر شده است و معلوم نیست وی این ادعا را جدی مطرح کرد یا خیر.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: سخنان اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل صلج جویانه نبود و رییس جمهوری آمریکا دیدگاه خود را در مورد مسایل بین المللی مطرح و چند بار بر انحصار کشورش در عرصه بین المللی و نقش ویژه آن تاکید کرد.

اوباما دیروز در سخنرانی خود در مجمع عمومی با اشاره به تحولات اوکراین گفت: بعد از اغاز اعتراضات مردم اوکراین علیه رییس جمهوری پیشین این کشور، روسیه تسلیحات زیادی را به داخل اوکراین منتقل کرد. واقعیت این است که کشورهای بزرگ نمی توانند در برابر کشورهای کوچک قلدری کنند، اینها حقایق است. ما از مردم اوکراین و متعهدان خود در ناتو حمایت می کنیم و روسیه باید هزینه این اقدامات را بپذیرد.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از واکنش خود به سخنان اوباما گفت: آمریکا در مسایل بین المللی، حق به کارگیری زور و اقدام بدون مجوز شورای امنیت را براساس منافع ملی برای خود محفوظ می دارد و اوباما در سخنانش این حق را مورد تاکید قرار داد.

لاوروف ادامه داد: اما روسیه علاقمند به حل و فصل مناقشات از طریق گفتگوهای برابر و نه اتهامات یکجانبه است. ما علاقمندیم که اختلافات در سطح بین المللی از راه مذاکره و تعامل و نه اتهامات متقابل حل و فصل شود.

منبع: ایتارتاس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: