نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۳۶۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶

موزه نماد ملل در استان یزد ایجاد می‌شود

طراح و سازنده تندیس کنگره بین‎‎المللی "اردکان، آرمان شهر گفت‌وگو" گفت: موزه نماد ملل با سرمایه بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و مجوزهای لازم برای ایجاد آن نیز از میراث فرهنگی اخذ شده است و به زودی نیز کلنگ‎‎زنی خواهد شد.
تدبیر24:  فرهاد بحری در حاشیه پیش نشست نخستین کنگره بین‎‎المللی "اردکان، آرمان شهر گفت‌وگو" که در سالن هنر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان برگزار شد، به خبرنگار ایسنای منطقه یزد گفت: سالن مرکزی موزه در وسعتی بالغ بر 3000 مترمربع و در زمینی به مساحت 50 هزار مترمربع بنا خواهد شد.

وی افزود: در این موزه نمادهای شناسایی شده توسط وزارتخانه‎‎های مختلف، پس از انتقال بر روی سفال‎‎های حجمی حکاکی شده، در موزه به نمایش درخواهند آمد.

محمد مهدی شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی یزد نیز در پیش نشست نخستین کنگره بین‎‎المللی "اردکان، آرمان شهر گفت‌وگو"، اظهار کرد: مهم‏‏ترین ظرفیت گردشگری اردکان، میراث معنوی آن است و بزرگانی که در طول تاریخ در این شهرستان پرورش یافتند به عنوان میراث معنوی این خطه کویری محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان کم کار بودن بخش گردشگری داخلی، تأکید کرد: ایران با وجود داشتن پتانسیل‎‎ در حوزه گردشگری می‏‏‌تواند جزو بیست کشور نخست باشد ولی سه رقمی بودن رتبه ایران در این حوزه تأسف بار است.

به گزارش ایسنا، در حاشیه این نشست از تندیس "دروازه گفت‏‏‌وگو و نماد گذار به سمت صلح و دوستی جهانی از طریق گردشگری" رونمایی شد.

مصطفی موحد، دبیر اجرایی این کنگره نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه یزد، اظهار کرد: اردکان می‎‎تواند مقصد جدید جهانگردی ایران در حوزه گفت‌وگو باشد تا جهانیان با سفر به این شهر، با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی آشنا شده و فرهنگ کهن ایرانی را با آرمان‏‏های اسلامی آن به شهر یا کشور خود به سوغات ببرند.

وی افزود: باید اردکان را مقصد جدید گردشگری تعریف کرد و فرهنگ غنی صلح و دوستی ایران را از این دروازه به جهانیان رساند تا همه دنیا از سرچشمه دوستی سیراب شوند.

موحد بیان کرد: این نشست مقدمه‎‎ای برای برپایی کنگره‎‎ بین‎‎المللی گفت‎‎وگو و صلح جهانی است که گام اول آن ارائه فراخوان مقاله نویسی در همین پیش نشست است. براساس آن نویسندگان در سطوح مختلف جامعه می‎‎توانند مقالات خود را حداکثر تا تاریخ 25 آذر سال جاری به دبیرخانه دائمی کنگره ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این کنگره هم به ترویج فرهنگ گفت‎‎وگو کمک خواهند کرد و هم در تشکیل بانک جامع اطلاعاتی و علمی گفت‎‎وگو نقشی را ایفا می‎‎کنند. تشکیل این چنین بانک‎‎هایی در دستور کار مرکز توسعه دانش و دبیرخانه کنگره است.

موحد، ابراز امیدواری کرد، جمع‏‏‌آوری این مقالات در کنگره و چاپ و نشر آنها باعث رسیدن به هدف والای کنگره و ارتقای سطح کیفی دانش کشورمان در این رابطه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: