نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۳۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹

دلیل خروج هنرمندان از رادیو

صفا آقاجانی می‌گوید، بزرگترین علت کوچ تعدادی از هنرمندان رادیو به تلویزیون و سینما، مسائل مالی است.
تدبیر24: صفا آقاجانی، بازیگر رادیو و تلویزیون درباره‌ی علت اینکه تعدادی از هنرمندان رادیو در سال‌های گذشته از این رسانه به تلویزیون و سینما کوچ کرده‌اند، اظهار کرد: بزرگ‌ترین علت این موضوع مسائل مالی است. رادیو با این دو رسانه از این نظر قابل مقایسه نیست؛ البته در عرصه هنر و بازیگری آدم دوست دارد در همه رسانه‌ها و در تمام زمینه‌ها فعال باشد. طبیعی است که هنرمند دوست دارد هم در حوزه صدا وسیما کار کند و هم به تئاتر و سینما وارد شود. اما بیشترین علت خروج نیروهای رادیو، مسائل مالی است.

او در پاسخ به این سؤال که آیا در ماه‌های اخیر وضعیت دستمزدهای رادیو تغییری نداشته است؟ گفت: تغییر چندانی که بشود به آن اتکا کرد، اتفاق نیفتاده است.

این بازیگر رادیو و تلویزیون درباره کارهایی که رادیو می‌تواند برای حفظ نیروهایش انجام دهد، اظهار کرد: اولین کاری که رادیو می‌تواند انجام دهد برداشتن گامی در جهت رفاه هنرمندان است که بتوانند هزینه‌های حداقلی زندگیشان را تأمین کنند و از نظر معیشتی وضعیتشان بهتر شود.

او در ادامه با بیان اینکه فعالیت در رادیو را به کار در تلویزیون ترجیح می‌دهد، درباره علت این موضوع گفت: علاوه بر عِرق داشتن به رادیو، خیلی چیزهای دیگر وجود دارد. از جمله اینکه رادیو یک تئاتر است که اتفاق می‌افتد. مثل تصویر نیست که سکانس‌هایش از نظر زمانی پس و پیش شود. از اول شروع می‌شود و تا پایان پشت سر هم کار می‌شود. این موضوع کار را خوشایندتر می‌کند. کار در رادیو کار جمعی‌تری است. درست است دست‌اندرکاران یک پلان در کارهای تصویری افراد بیشتری هستند، اما همه در طول بخش‌های مختلف کار در کنار هم نیستند، ولی در کار رادیویی همه دور هم جمع هستند مثل تئاتر. کار در رادیو از لحاظ فکری و حسی تداوم دارد.

آقاجانی سپس در پاسخ به این سؤال که رادیو چگونه می‌تواند مخاطبانش را حفظ کند و گسترش دهد؟ اظهار کرد: مهم‌ترین راه انتخاب متن مناسب است، چون شنونده باید از آنچه می‌شنود لذت ببرد و برایش تخیل‌برانگیز باشد. بهتر است فانتزیِ به کار گرفته شده در متن بیشتر باشد و ما فقط به پیام فکر نکنیم. یعنی ابزاری که دربرگیرنده پیام است، فانتزی و جذابیت داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: