نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۳۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

بازگشت کُردها برای مبارزه با داعش

این جوان کُرد عراقی که در یک شرکت بازرگانی در دوسدولف در غرب آلمان مشغول به کار شده بود به مدت پنج روز با خودروی شخصی خود در راه بوده تا از راه زمینی به کردستان عراق برسد.
تدبیر24: در پی هجوم گروهک تروریستی داعش به مناطق کُرد نشین سوریه و عراق، تعدادی از آوارگان کُرد عراقی که به اروپا سفر کرده بودند برای مبارزه با داعش به کشور خود بازگشتند.

در پی هجوم گروهک تروریستی داعش به بخش‌هایی از مناطق کُرد نشین عراق، آوارگان کُرد عراقی که در پی نا امنی ایجاد شده به اروپا پناهنده شده بودند برای مبارزه با داعش به کشورشان بازگشتند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «کاروان بابان» یکی از این افراد است که بعد از اقامت ده ساله در آلمان به کُردستان عراق بازگشته تا در صفوف نیروهای «پیشمرگه» با داعش مبارزه کند.

این جوان کُرد عراقی که در یک شرکت بازرگانی در دوسدولف در غرب آلمان مشغول به کار شده بود به مدت پنج روز با خودروی شخصی خود در راه بوده تا از راه زمینی به کردستان عراق برسد.

هماهنگ کننده اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم اعلام کرده است که دست کم سه هزار تروریست اروپایی در طول چند ماه گذشته برای پیوستن به داعش به عراق آمده‌اند، از سوی دیگر نیز ده‌ها کُرد عراقی که مقیم کشورهای اروپایی هستند به سوی کردستان بازگشته تا با حملات داعش مقابله کنند.

بر اساس این گزارش ده‌ها جوان کُرد عراقی که برخی از آنها سابقه عضویت در پیشمرگه را دارند و در اروپا زندگی می‌کنند بعد از درخواست «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کُردستان، رُم، آمستردام و برلین را به مقصد کُردستان ترک کرده‌اند.

کاروان ضمن تأکید بر این مسأله که نگران بازگشت به آلمان نیست افزود که با دیپلمات‌های آلمانی مسئول روابط ارتش آلمان و نیروهای پیشمرگه همیشه در ارتباط است و حضورش در کُردستان یک مسئله هماهنگ شده است.

این در حالی است که فرانسه تنها کشور اروپایی است که از عزیمت کُردها برای مبارزه با داعش به عراق جلوگیری کرده و اخیرا نیز یک خانواده کُرد را در پی ناپدید شدن پسرشان مورد بازجویی قرار داده است.

این در حالی است که فرانسه جزء اولین کشورهایی بود که اعلام کرد که به کُردستان عراق سلاح ارسال کرده و در اقدامات نظامی ائتلاف آمریکایی علیه داعش مشارکت داشته است.

برچسب ها: تدبیر24 کردها داعش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: