نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۳۷۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵

گمرک بازرگان رتبه چهارم ترانزیت کالا

ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: گمرک زمینی بازرگان رتبه چهارم از نظر میزان کل ترانزیت در بین 32 گمرک فعال کشور را، به خود اختصاص داده است.
تدبیر24: پرویز تقوی روز شنبه افزود: گمرک بازرگان این رتبه را در بین 22 مرز زمینی و 10 مرز آبی و با مجموع 9.6 درصد از کل ترانزیت کالاهای کشور کسب کرده است.

وی اضافه کرد: به صرفه بودن و کوتاه بودن مسیر، دو مزیت عمده ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی و آسیایی از طریق گمرکات آذربایجان غربی است.

تقوی جمع کل ترانزیت خارجی ورودی و خروجی از گمرکات این استان در شش ماه نخست امسال را معادل 816 هزار تن به ارزش بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این میزان ترانزیت کالا از طریق چهار گمرک فعال آذربایجان غربی شامل گمرک بازرگان، پیرانشهر، رازی و سرو صورت گرفته است.

وی گفت: ترانزیت خارجی ورودی و خروجی از گمرکات استان در شش ماه نخست امسال از نظر وزنی 45 درصد و از نظر ارزش 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

آذربایجان غربی به لحاظ همجواری با سه کشور عراق، ترکیه و جمهوری آذربایجان از مهم ترین پایانه های ترانزیتی کشور به شمار می رود.

مرزهای این استان نزدیگترین راههای ارتباطی به بازارهای کشورهای اروپایی هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: