نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

100تست دوپینگ در 14هفته لیگ برتر

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از انجام حدود 100 تست کنترل دوپینگ در 14 هفته گذشته از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور خبر داد.
تدبیر24: احمد هاشمیان روز یکشنبه در پاسخ به این سئوال که آیا کمیته پزشکی برنامه خاصی برای شهرآورد 79 دارد یا خیر؟ گفت: به طور طبیعی مسابقاتی که حساسیت بالایی دارند، برای کنترل دوپینگ بیشتر مورد توجه قرار می گیرند.

این مقام مسئول در فدراسیون فوتبال افزود: در انجام نمونه گیری ها، زمان و مکان محرمانه است وبه طور سرزده انجام می شود وهمواره مسابقات حساس از شانس بیشتری برای انجام نمونه گیری و حضور ماموران کنترل دوپینگ دارند.

هاشمیان اضافه کرد: علاوه بر این موضوع، برای دیدار شهرآورد تمهیدات خاصی از نظر پزشکی اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به حساسیت مسابقه، وضعیت آمبولانس های حاضر در ورزشگاه وکادر پزشکی مورد ارزیابی قرار گرفته و پزشکان دو تیم نیز از نظر انجام وظایف وپیش بینی امکانات پزشکی موردنیازبه صورت کامل توجیه شده اند.

هاشمیان گفت:در 14 هفته گذشته ازمسابقات لیگ برتر، تقریبا بیش از 100 تست کنترل دوپینگ از بازیکنان گرفته شده است و نتایج آن بعد از ارسال به آزمایشگاه های خارج از کشور به تدریج اعلام می شود.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت:علاوه برنمونه گیری های انجام شده در 14 هفته گذشته لیگ برتر، 100 نمونه نیز تحت آزمایش آزمایشگاه های خارجی قرارداردکه این نمونه ها مربوط به سایرلیگ های فوتبال اعم از فوتسال، جام حذفی، دسته یک و لیگ بانوان است.

وی پیش بینی کرد نتیجه تعدادی از نمونه هایی که تحت آزمایش قرار دارد تا پایان هفته جاری مشخص شود.

رییس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا از بازیکنان اعزامی به جام ملت های آسیا تست کنترل دوپینگ گرفته می شود یا خیر؟ افزود: با توجه به انتخاب بازیکنان تیم ملی از میان بازیکنان حاضر درلیگ برتر و اینکه لیگ تحت پوشش کامل کنترل دوپینگ قرار دارد، معتقد هستیم لیگ برتر، لیگ پاکی است و هر گاه احساس نیاز کنیم از بازیکنان تیم ملی تست کنترل دوپینگ می گیریم همان طور که قبل از جام جهانی برزیل از بازیکنان تیم ملی تست دوپینگ گرفته شد.

وی یادآور شد: در مسابقات جام جهانی نیز از تیم ملی ایران نزدیک به 32 مورد نمونه گیری انجام شد که تمامی نمونه ها منفی بودند
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: