نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۴۰۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲

محبوبیت مرتضی پاشایی در ترکیه

بعد از فرید فرجاد که محبوب ترین موزیسین ایرانی در بین مردم ترکیه است و محسن نامجو که در سالهای اخیر ترانه هایش،طرفداران بسیاری پیدا کرده، این مرتضی پاشایی است که با آهنگ "بغض " در این کشور شناخته می شود.
تدبیر24: بعد از فرید فرجاد که محبوب ترین موزیسین ایرانی در بین مردم ترکیه است و محسن نامجو که در سالهای اخیر ترانه هایش،طرفداران بسیاری پیدا کرده، این مرتضی پاشایی است که با آهنگ "بغض " در این کشور شناخته می شود.

به گزارش "سایت روز نو"با وجود اینکه مردم ترکیه استقبال کمتری از آهنگ های فارسی به عمل آورده و آهنگ های فارسی نسبت به آهنگ های عربی و انگلیسی در این کشور کمتر مورد توجه قرار می گیرد،اما با این وجود یکی از ترانه های مرتضی پاشایی خواننده ایرانی ترجمه و مورد توجه قرار گرفته است.

ترانه "بغض " اثری است که مرتضی پاشایی را در این کشور معرفی می کند و امروزه او را با این آهنگ می شناسند.

فرید فرجاد، نوازنده ویولن ایرانی محبوب ترین فرد ایرانی، بین مردم ترکیه بوده و آنها شیفته هنر نوازندگی او هستند و هر بار که قرار است فرید فرجاد در ترکیه کنسرت برگزار کند، رسانه ها از ماه ها پیش به تبلیغ آن می پردازند.

مردم ترکیه همگی متفق القول می گویند فرید فرجاد، ساز را به گریه در می آورد و در نوازندگی او احساسی هست که قلب و روح آدمی را مسحور می کند
دوباره نوازی قطعه مشهورغوغای ستارگان اثر همایون خرم از جمله آثار فرید فرجاد است که در شهر استانبول به اسم کافه آناتولی منتشر شده است. همچنین پنج آلبوم او در سری آلبوم " آن روزها" منتشر شده است
به گزارش روزنو،رسانه های ترکیه هنگام صحبت از فرید فرجاد از او به عنوان موزیسین جهانی نام می برند و از روح ماورائی ساز او سخن می گویند.

فرید فرجاد زاده شهر تهران بوده و در کشورهای فرانسه و ایتالیا از اساتیدی چون موریس راسکین و ژورژ کالوه تعلیم دیده و سال ۱۹۷۸میلادی به کشور آمریکا مهاجرت و مدتی  در ارکسترهای آمریکایی ریچموند سمفونی، آناپولیس سمفونی و ساوانا سمفونی فعالیت کرد.

خیلی ها وقتی اسم فرید فرجاد به میان می آید بلافاصله ترکیب "آن روزها" را تکرار می کنند که اسم آلبوم فرجاد در ترکیه است و حالا هر وقت صحبت از مرتضی پاشایی به میان بیاید بی درنگ این آهنگ "بغض " است که از زبان آنها خواهی شنید.
منبع: روزنو
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: