نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 28
کد خبر: ۴۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

300کادر درمانی‌وپزشکی‌درمرزمهران

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: 300 کادر درمانی و بهداشتی، خدمت رسانی به زایران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران را بر عهده دارند و روزانه دو هزار و 500 نفر را معاینه می کنند.
تدبیر24:علی دلپیشه اظهار کرد: یک درمانگاه سیار و 30 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس نیز در مرز مهران و جاده ارتباطی ایلام - مهران مستقر هستند تا در صورت نیاز، عملیات انتقال بیماران به مراکز درمانی را انجام دهند.

وی افزود: بیشتر نگرانی ما در حوزه بهداشت و سلامت زایران، افزایش بیماری های تنفسی و گوارشی به علت ازدحام جمعیت و ورود زایران غیر ایرانی ساکن در کشورهای همسایه شرقی ایران است.

دلپیشه تاکید کرد: مشکل دیگر بروز تصادف در جاده های منتهی به مرز مهران است که در این ارتباط مردم باید با سعه صبر و شکیبایی و رعایت قوانین ترافیکی و رانندگی از ایجاد تصادف جلوگیری کنند.

وی از بروز 150 مورد تصادف و درخواست کمک از فوریت های پزشکی 115 و 46 مورد اعزام مجروح به مراکز درمانی در دو هفته اخیر خبر داد و یادآور شد: تاکنون چهار نفر به علت تصادف و دو نفر دیگر نیز به دلیل ازدحام جمعیت و داشتن سابقه بیماری تنفسی جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به 50 مورد مسمومیت غذایی در مهران اضافه کرد: روزانه در طول مسیرهای ارتباطی به طرف مرز مهران 50 مورد نظارت بر تهیه و توزیع غذاهای نذری و ایستگاه های صلواتی از سوی شبکه بهداشت استان ایلام صورت می گیرد تا از ایجاد مسمومیت های غذایی جلوگیری شود.

کادر درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از 10 روز قبل و تا پنج روز بعد از اربعین در مرز بین المللی مهران مستقر هستند.

مرز بین المللی مهران در 90 کیلومتری جنوب غربی ایلام، این روزها به کانون اصلی تردد زایران عتبات عالیات تبدیل شده به طوریکه در دو هفته اخیر بیش از 600 هزار زایر از این مرز به کربلای معلا سفر کرده اند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: