نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۴۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

تکذیب انتساب اکرمی به دولت

«نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌های محترم از عناوینی همچون «مشاور رییس‌جمهور»، «رییس شورای فرهنگی ریاست‌جمهوری» و «مقام دولتی» برای آخوند سیدرضا اکرمی استفاده کرده‌اند، لازم به اطلاع‌رسانی است که آقای اکرمی «رییس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی» است و هرچند این مسجد در محوطه نهاد ریاست‌جمهوری واقع است، لکن عناوین استفاده‌شده در مورد ایشان نادرست است.»
تدبیر24: اظهارات سید رضا اکرمی، در برنامه «شناسنامه» شبکه سوم سیما که روز جمعه گذشته پخش شد، به مذاق منتقدان دولت خوش آمد. به‌خصوص آنجایی که او در پاسخ به سوال مجری در مورد وقایع پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ٨٨ گفت: «حصری که انجام گرفته قانونی و شرعی است و من با تمام وجود آن را پذیرا هستم.» رضا اکرمی از نمایندگان ادوار مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز است. اما برخی رسانه‌ها ترجیح دادند او را با عناوینی دیگر معرفی کنند؛ عناوینی که دال بر عضویت رضا اکرمی در دولت یازدهم باشد. تلاش برخی رسانه ها برای رسمیت بیشتر دادن به سخنان اکرمی و «عضو دولت یازدهم خواندن» او، سخنگوی دولت یازدهم را ناچار به واکنش‌، کرد.
 
دفتر سخنگوی دولت در واکنش به این شیطنت رسانه‌ای تاکید کرد: «نظر به اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه‌های محترم از عناوینی همچون «مشاور رییس‌جمهور»، «رییس شورای فرهنگی ریاست‌جمهوری» و «مقام دولتی» برای آخوند سیدرضا اکرمی استفاده کرده‌اند، لازم به اطلاع‌رسانی است که آقای اکرمی «رییس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی» است و هرچند این مسجد در محوطه نهاد ریاست‌جمهوری واقع است، لکن عناوین استفاده‌شده در مورد ایشان نادرست است.»
 
گذشته از حصر، پاسخ رضا اکرمی به سوال فرهنگی برنامه «شناسنامه» هم مطلوب منتقدان دولت بود. وی در مورد اینکه آیا اختلاف‌نظری با روحانی دارد، گفت: «بله، حتما. روحانی در تالار هنر سخنانی با هنرمندان داشتند و به شوخی گفتند اهل فرهنگ، ارشاد و گشت ارشاد نمی‌خواهند. من وقتی به قرآن مراجعه کردم، دیدم که اهل فرهنگ هم ارشاد و هم گشت ارشاد می‌خواهند. دلیل من آیات قرآن مجید است. اهل فرهنگ حتما دقت و صرافت دارند و مراقبتشان هم باید زیاد باشد و افراد دلسوز و خیرخواه هم باید مراقب آنها باشند و هرجا که لازم است به آنها تذکر دهند.»طبیعی است این دو فراز از سخنان رضا اکرمی، با استقبال منتقدان سیاست‌های فرهنگی و عملکرد دولت در حوزه سیاست داخلی، مواجه شود. دفتر محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت یازدهم در ادامه از رسانه‌ها خواسته، نظرات ارایه‌شده توسط جناب آقای اکرمی را به عنوان نظرات شخصی او پوشش دهند و آن را منتسب به نهاد ریاست‌جمهوری یا هیچ یک از دیگر ارگان‌های دولتی ندانند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: