نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۴۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
مدیرکل دامپزشکی اردبیل:

انتقال بیماری از ماهی قرمز به کودکان خطرناک

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: انتقال بیماری از ماهی قرمز به کودکان خطرناک است.
تدبیر24:صادق صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در یک رسم دیرین ایرانیان در ایام نوروز ماهی قرمز را در سفره‌های هفت‌سین خود قرار می‌دهند در حالی که باید در خرید و انتقال آن به مکان‌های دیگر به ویژه در صورت لمس کردن مراقبت لازم انجام شود تا زمینه بروز بیماری‌ها به ویژه برای کودکان به وجود نیاید.
وی افزود: باید خانواده‌ها مراقبت کنند تا کودکان دست‌های خود را به ماهی قرمز نزنند که در صورت تماس دست باید کار ضدعفونی انجام شده و تعویض آب و نقل و انتقال ماهی نیز با استفاده از دستکش‌ها انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل، انتقال بیماری متفاوت از طریق ماهی قرمز را به کودکان در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی آشکار و گاه خطرناک توصیف کرد و گفت: بهتر کار برای ضدعفونی استفاده از نمک آب در این زمینه و یا محلول‌های بهداشتی است و در صورت تخلیه آب باید در 10 لیتر شست‌و شو انجام شده و آب آن نیز باید در یک محیط تعریف شده ریخته شود.

صالحی تصریح کرد: دامپزشکی استان انتظار دارد تا بعد از تعطیلات نوروزی و در روز طبیعت خانواده‌هایی که قصد رهاسازی ماهی قرمز را دارند با پرهیز از رها کردن آن در آب‌های روان نظیر رودخانه‌ها و تالاب‌ها و سدها در محلی که شهرداری به عنوان استخر مصنوعی درست کرده رهاسازی کرده و از انتشار برخی از بیماری‌ها به جد جلوگیری کنند.

این مسئول در پایان بیان کرد: امیدواریم در خرید ماهی قرمز سر سفره هفت‌سین نیز دقت لازم انجام شود تا از مکان‌های دارای مجوز خریداری شده و نسبت به سلامت ماهی که خریداری می‌شود اطمینان حاصل کنیم.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: