نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۵۱۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

جنگ سوریه در دوران ریاست جمهوری من پایان نمی‌یابد

رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه بحران سوریه پیچیده است، تاکید کرد که جنگ داخلی این کشور تا پایان دوران ریاست‌جمهوری وی خاتمه نخواهد یافت.
 تدبیر24 باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العربیه در روز جمعه تصریح کرد که "وضعیت سوریه بسیار تاثربرانگیز و پیچیده" است.

اوباما درباره پایان احتمالی بحران سوریه گفت که باور ندارد که جنگ داخلی در سوریه در زمان ریاست جمهوری‌اش (تا ژانویه ۲۰۱۷) به سرانجامی برسد. اوباما تاکید کرد که بحران سوریه با توجه به کشته شدن بیش از ۲۲۰ هزار تن به نظر نمی‌رسد، "راه ‌حلی نظامی" داشته باشد.

به گفته رئیس‌جمهوری آمریکا‌ حل بحران سوریه تنها با همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس، ترکیه و دیگر کشورهای منطقه میسر است. اوباما افزود که در زمینه ادامه بحران در سوریه مسئولیتی متوجه وی نیست.

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد: ما در سوریه شاهد یک جنگ داخلی هستیم که محصول اوضاع نابسامان طولانی در این کشور است. از آنجایی ‌که آمریکا این وضعیت را به وجود نیاورده، حال نمی‌توان انتظار داشت که آمریکا آن متوقف کند!

اوباما از کسانی که در خاورمیانه زندگی می‌کنند و آمریکا را مسئول حوادث سوریه می‌دانند، انتقاد کرد.

هم اکنون آمریکا آموزش شورشیان "میانه‌روی" سوری را در خاک اردن آغاز کرده است. به گفته دولت آمریکا، قرار است که آموزش شورشیان "میانه‌رو" در کشورهای ترکیه و قطر ادامه یابد. کنگره آمریکا با تصویب بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۴، آموزش نظامی 5000 شبه‌نظامی سوریه را متقبل شده است.

از سوی دیگر فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه سفر خود به لبنان در روز جمعه گفت که همکاری آمریکا و روسیه برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد که سفر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا به روسیه بتواند تلاش‌های جدیدی را برای حل بحران سوریه در "آینده‌ای نزدیک" در پی داشته باشد.

جان کری، وزیر امورخارجه آمریکا سه‌شنبه گذشته برای نخستین بار پس از آغاز بحران اوکراین به روسیه سفر کرد. کری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه دیدار داشت. یکی از موضوعات محوری در این دیدارها، بحران سوریه بود.

اشتاین‌مایر نیز در سفر خود به لبنان با مقامات این کشور پیرامون اوضاع سوریه و شرایط آوارگان سوری رایزنی کرد. لبنان با جمعیتی حدودا چهار میلیونی میزبان بیش از یک میلیون و 200 هزار آواره سوری است.

آلمان برای کمک به کشورهای همسایه سوریه در زمینه نگهداری از آوارگان بودجه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون یورو در نظر گرفته است. سهم لبنان از این پول حدود ۲۵۰ میلیون یورو بوده است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: