نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۵۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

با معده خالی سر جلسه امتحان نروید

یک کارشناس تغذیه گفت: نخوردن صبحانه و توجه نداشتن به وعده‌های غذایی باعث کم شدن بازدهی ذهنی و مغزی دانش‌آموزان خواهد شد.
تدبیر24:  علی اشرف رشیدی تغذیه خوب را در ایام امتحانات برای دانش‌آموزان و دانشجویان مهم دانست و گفت: در ایام امتحانات خوردن غذاهای مفید ضرورت دارد، چرا که استفاده از مواد غذایی مغذی باعث می‌شود تا افراد بهتر فکر کنند.

رشیدی با بیان این‌که نخوردن صبحانه و توجه نداشتن به وعده‌های غذایی باعث کم شدن بازدهی ذهنی و مغزی دانش آموزان خواهد شد، به افراد توصیه کرد: به هیچ عنوان با معده خالی سر جلسه امتحان نروند، چرا که نخوردن صبحانه سبب کاهش سطح تمرکز فرد می‌شود.

رشیدی به افراد توصیه کرد: در صبحانه روز امتحان خود نان و پنیر و گردو یا تخم مرغ و یا عدسی بخورند و مصرف میوه‌جات را نیز فراموش نکنند.

این کارشناس تغذیه به دانش آموزان و دانشجویان توصیه کرد: در ایام امتحانات از مصرف مواد غذایی که خواب آور هستند صرف نظر کنند تا بتوانند زمان بیشتری از وقت خود را به مطالعه اختصاص دهند.

وی در ادامه نان سنگک و نانهای سبوس‌دار را سرشار از ویتامینB1 (تیامین) دانست و گفت: از آنجایی که مصرف این ویتامین در کاهش میزان اضطراب و ایجاد آرامش در افراد موثر است، مصرف آن‌ها در زمان امتحانات توصیه می‌شود.

رشیدی مصرف خرما را نیز تامین کننده فسفر و کلسیم بدن دانست و گفت مصرف این ماده خوراکی منجر به تقویت سلول‌های عصبی مغز می‌شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه در حین مطالعه نیاز بدن به ویتامین C که در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد و باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود بیشتر است، گفت: مصرف ویتامین C همراه با آهن باعث افزایش سطح تمرکز و یادگیری در افراد می‌شود.

این کارشناس تغذیه سپس مصرف انواع مغزهای کم نمک و غذاهایی مثل جگر، گوشت، ماهی و... را در کاهش میزان کم خونی ناشی از فقر آهن مفید دانست و گفت: این نوع کم خونی ناشی از فقر آهن باعث کاهش سطح یادگیری در فرد می‌شود.

رشیدی در ادامه مصرف غذاهای نشاسته‌ای مثل ماکارونی، برنج و نان را در شب قبل از امتحان در بالا بردن کیفیت خواب مفید دانست و گفت: مصرف میان وعده‌های سبک و مغذی به همراه مصرف میوه و آبمیوه‌های طبیعی نیز در کاهش میزان خستگی و خواب آلودگی در ایام امتحانات مفید است.

وی افزود: توصیه می‌شود افراد شب قبل از امتحان از مصرف چای و قهوه زیاد که تعادل خواب را به هم می ریزد صرف نظر کرده و یک ساعت قبل از خواب یک لیوان شیر به همراه چند عدد خرما بخورند تا خواب راحت‌تری داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: