نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۵۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲

جناح‌های سیاسی یک‌صدا از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کنند

حمایت‌های متناوب رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای زمینه شکل‌گیری انسجام ملی و حمایت از مذاکرات را فراهم کرد.
  تدبیر24 :  حسن رسولی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده طی دهه‌های اخیر در عرصه سیاست خارجی کشورمان به شمار می‌رود، اظهار کرد: سابقه نداشته است که در چنین سطحی هیاتی به نمایندگی از کشورمان در مواجهه با شش قدرت بزرگ جهانی و مسئولان سازمان ملل پشت یک میز بنشینند.

وی در ادامه افزود: تیم مذاکره‌کننده برای تامین منافع ملی و به حداکثر رساندن امتیازات کسب شدنی به صورت منسجم، هوشمندانه و حرفه‌ای در مذاکرات ظاهر شده‌اند.

این عضو بنیاد امید ایرانیان همچنین با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی، هدایت و تصمیم‌گیری کلان در حوزه منافع ملی و روابط بین‌الملل از مسئولیت‌ها و اختیارات رهبر انقلاب است،‌خاطر نشان کرد: ایشان طی یک سال گذشته ضمن هدایت هوشمندانه موضوع هسته‌ای، متناوباً ضمن اعلام خطوط قرمز برای مذاکره کنندگان،‌حمایت همه جانبه خویش را از تیم مذاکره کننده به بهترین وجه ممکن اعلام کرده‌اند و ضمن نامیدن آنان به فرزندان ملت، زمینه شکل‌گیری انسجام ملی را به عنوان مهمترین نقطه قوت و سرمایه سیاسی پشتیبانی کننده مذاکره کننده فراهم کرده‌اند.

رسولی در ادامه گفت: جریان های سیاسی کشور با وجود برخی اختلافها در نحوه اداره کشور، منافع ملی و امنیت ملی کشور که موضوع مذاکره با طرف 1+5 است را ارجح بر منافع گروهی دانسته و یک‌صدا و متحد از تیم مذاکره کننده پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

وی در پایان اظهار کرد: آنچه که در صحنه داخلی و بین‌المللی در ارتباط با موضوع هسته‌ای مشاهده می کنیم ، صحنه بسیار مهم، حساس،‌هوشمندانه و برگرفته از اقتدار ملی جمهوری اسلامی ایران است که قطعا این اقتدار ملی در مناسبات منطقه ای و جهانی در شرف تدوین در راستای اعتلای نام ایران نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: