نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۳
تشکیلات خودگردان فلسطین:

میانجی‌ مبادله گروگان‌های لبنانی بودیم

تشکیلات خودگردان فلسطین از نقش میانجیگری خود برای مبادله ۹ گروگان لبنانی ربوده شده در سوریه با چند گروگان سوری خبرداد.
به گزارش تدبیر24، تسنیم به نقل از الحیات نوشت: تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد در مبادله گروگان‌ها در سوریه بین ارتش دولتی این کشور و گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه نقش میانجیگر را ایفا کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره افزود: از جمله گروگان های آزاد شده در طرح میانجیگری تشکیلات خودگردان فلسطین آزادی ۹ گروگان لبنانی است که در دست گروهی از شبه نظامیان مسلح سوری در شمال سوریه گروگان گرفته شده بودند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره تصریح کرد دخالت فلسطینیان از همان آغاز امر نیز با هدف تلاش برای رهایی گروگان‌های لبنانی از دست گروه‌های مسلح تروریست موسوم به ارتش آزاد سوریه صورت گرفت و فلسطینیان موفق شدند با ایفای نقش میانجیگر بین ارتش دولتی سوریه و گروه های مسلح برای رهایی گروگان های لبنانی از طریق مبادله برخی از اسرا اقدام کند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در این باره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامات دیپلماتیک فلسطینی از همان ابتدای امر آغاز شد و از همان ابتدا تصمیم بر این گرفته شده بود تا این اقدامات به صورت آرام و بدون سروصدا دنبال و پیگیری شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اعلام کرد: دولت فلسطین همواره تلاش می کند در مسائیل که بزرگی ملت فلسطین تضمین می شود دخالت کند از این رو با مداخله در این امر تا آنجا که امکان دارد، سعی کرد ضمن رعایت آرامش اطلاع رسانی برای تحقق این مهم گام های عملی موثری را بردارد و برای رهایی شماری از انسان های بی گناه اقدام کند و آنها و خانواده‌های این عزیزان را از درد و رنج نجات دهد.

در ادامه این بیانه همچنین آمده است: دولت فلسطین تا آنجا که امکان داشت سعی کرد بدون واسطه و بدون هیچ شریکی در این راه سخت گام بردارد و خوشبختانه نیز در این راه موفقیت آمیز عمل کرد البته در بخش هایی از این مسیر زمانی که احساس شد به همکاری کشورهایی دیگر و گروه های دیگر هم نیاز هست از کمک کشورها و گروه های دیگر نیز در این رابطه کمک گرفته شد.

گفتنی است روز جمعه خبر آزادی ۹ گروگان شیعی لبنانی از سوی گروه‌های مسلح سوری در حالی اعلام شد که قرار بود این گروگان‌ها از طریق شمال سوریه تحویل مقامات دولتی ترکیه داده شوند و در مقابل نیز دولت ترکیه می بایست از طرف دولت سوریه شماری از زندانیان سیاسی را که ربایندگان این ۹ تبعه لبنانی خواستار آزادی انها شده بودند تحویل بگیرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: