نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۵۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
تفاهم نامه ایران و اتریش:

حل بحران پدیده گرمایشی جهان در تفاهم نامه ایران و اتریش

سند همکاری محیط زیستی ایران و اتریش امضا شد.تلاش برای مدیریت یکپارچه در حوزه های رودخانه ای کشور،چالش های مشترک در قرن 21 و بحث پدیده گرمایشی جهان نیز در این تفاهم نامه ذکر شده است که به توافق و رایزنی مشترک در عرصه بین المللی رسیدند.

 تدبیر24 :به گزارش شبکه مجازی آستان بعد از شکل گیری دولت یازدهم زمینه سازی برای ترسیم یک نقشه راهبردی برای همکاری زیست محیطی دو جانبه بین ایران و اتریش بسته شد.از این رو بر اساس رسوم دیپلماتیک،یادداشت تفاهم همکاری بین دو کشور و دو مجموعه حقوقی سازمان محیط زیست مورد شناسایی و توافق قرار گرفت.
اندره روبروشتر وزیر محیط زیست اتریش در خصوص این تفاهم نامه گفت:خوشحال هستیم در دولت یازدهم فضایی به وجود آمده است که فصل جدیدی از همکاری های دو جانبه گشوده شود.از این رو اهمیت حفاظت از محیط زیست در ایران مشخص خواهد شد.زیرا ایران یکی از نخستین کشورهایی است که بحث حفاظت از محیط زیست را در قانون گنجانده است.
وزیر محیط زیست اتریش در ادامه با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری و دکتر روحانی به منابع طبیعی و حفظ این منابع ارزشمند تاکید دارند افزود:از آنجا که این دو مقام عالی رتبه در ایران به حفظ منابع طبیعی تاکید دارند شرایطی را در ایران مهیا می کند تا مسئله حفاظت از محیط زیست در اولویت قرار گیرد.
اندره روبروشتر ادامه داد:خوشبختانه طی این سفر سه روزه در ایران در حوزه محیط زیست و هم در حوزه کشاورزی این فرصت به دست آمد تا روابط دو جانبه را تعمیق ببخشیم.همچنین تمرکز همکاری در بحث زیست محیطی،مدیریت پارک های ملی،پاکیزگی پارک ها،هوای پاک ومدیریت پسماند نیز به صورت عمده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
دکتر معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست نیز در زمینه همکاری بین دو کشور در ایران به آستان گفت:روابط ایران و اتریش نه تنها به مسائل زیست محیطی ختم می شود بلکه می توان در راستای تقویت جنبه های اقتصادی،تجاری،فرهنگی و دیپلماتیک نیز همکاری لازم داشت.خوشبختانه تا کنون مذاکرات و مقدمات خوبی در این راستا ترسیم شده است.امید است تا با این همکاری دو جانبه شاهد دستاوردهای اجرایی بیشتری باشیم.
معاون رییس جمهور در ادامه بیان کرد:توافق برای نخستین گام های اجرایی در زمینه آموزش محیط بانان صورت گرفته است و به زودی یک تیم 12 نفره از روساء برای آموزش در زمینه اکوسیستم کوهستانی در اتریش خواهیم داشت.تا به الان چارچوب برنامه اقدام مشترک به نتیجه رسیده است و در سفر ریاست جمهوری به اتریش نهایی خواهد شد.
وزیر محیط زیست اتریش افزود:شرکت های اتریشی که از فناوری های محیط زیستی برخوردار هستند همکاری خود را با ایران آغاز خواهند کرد و صندوق حمایت از محیط زیست همکاری نزدیک تری با ایران خواهد داشت و امید است در اقتصاد محیط زیست پروژه هایی برای همکاری بیشتر داشته باشیم.
دکتر ابتکار در خصوص بحث مشارکت های سبز تصریح کرد:در این مقوله حیات وحش،گونه های در معرض تهدید،موضوع رودخانه ها و... را مشخص کردیم همچنین نحوه کار و کسب آموزش و توان افزایی اجرای مشترک نیز برنامه ریزی شده است.همچنین همکاری بین صندوق ها و امکان برقراری تسهیلات برای بخش خصوصی و سرمایه گذاری در زمینه مربوط به فناوری های پاک نیز صحبت هایی شده است.
گفتنی است تفاهم نامه امضا شده توسط ایران و اتریش به حفاظت از تالاب ها،و همچنین کنترل آلودگی آب نیز توجه ویژه ای شده است. از سوی دیگر یکی از مواردی که در این تفاهم نامه به توافق طرفین رسیده است مدیریت پایدار حیات وحش و پارک های ملی است و قرار است که تجربیات شان را در زمینه تغییرات آب و هوا و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای به اشتراک گذارند و نظارت جدی و دقیقی در بحث کنترل آلودگی هوا داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: