نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۵۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴
رییس دانشگاه آزاد اسلامی:

تبدیل علم به ثروت با شبکه آزمایشگاهی نخبگان

مقام معظم رهبری بارها به مسئله تبدیل فرآیند علم به ثروت تاکید داشته اند. از این رو باید ظرفیت ها اجرایی شود و شرکت های دانش بنیان نیز در این راستا همگام با شبکه های آزمایشگاهی به نخبگان خدمات ارائه کند.
 تدبیر24:دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تصویب هئیت های پژوهشی مرکزی دانشگاه آزاد به خبرنگار شبکه مجازی "آستان" گفت:اخیرا هئیت های پژوهشی مرکزی دانشگاه آزاد را به تصویب رسانده ایم و شبکه ای ایجاد کرده ایم تا از نخبگان دانشگاه ها بهره مند شویم.از این رو نخبگان دانشگاه ها در هر جایی که باشند و به عنوان یک محقق ممتاز معرفی شوند آن دانشگاه باید به یک شبکه آزمایشگاهی مجهز شود و این نخبگان در این شبکه قرار می گیرند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود:هدف اصلی مان این است که ارزش های علمی و تحقیقاتی و فرآیند تبدیل علم به ثروت از طریق این شبکه اقدام شود.لازم به ذکر است این شبکه مهم علمی نیز با همکاری "ساها" که یک شبکه و سامانه آزمایشگاهی است همکاری لازم را دارد و کمک می کند تا محققان بتوانند ایده ها و علم خود را تبدیل به محصول کنند.
وی بیان کرد:مقام معظم رهبری بارها بر این مسئله تاکید داشتند که فرآیند علم باید به ثروت تبدیل شود و برای این مسئله باید ظرفیت ها اجرایی شود.اگر بخواهیم تنها شعار چنین مسئله ای را بدهیم علم و ثروت بدون ظرفیت سازی ممکن نمی شود.
میرزاده در ادامه تصریح کرد:شبکه نخبگان برای آزمایشگاه ها محققان ممتاز و برتری را پرورش می دهد از این رو طراحی این طرح حائز اهمیت است و اخیرا در هئیت دولت امناء مرکزی این مسئله به تصویب رسید و ابلاغ شد.
رییس دانشگاه آزاد در پایان خاطر نشان کرد:توسعه شرکت های دانش بنیان در همین مجموعه نیز باید قرار گیرد تا همکاری گسترده تری با یکدیگر داشته باشند.
منبع: آستان

برچسب ها: تدبیر24 ثروت علم
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: