نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۵۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
معاون وزیر بهداشت:

فرصت سوزی پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار،چالش عصر جدید

رئیس سازمان غذا و دارو با انتقاد از کسانیکه در انتظار اقدامات دیگران دست روی دست گذاشته اند تا صرفا مجری سیاستهای تدوین شده باشند عنوان کرد: اگر ما کار نکنیم و به تماشاچی بدل شویم در قبال سلامت مردم مسئول خواهیم بود یعنی فردا روزی بخاطر فعالیتهایی که می توانستیم انجام دهیم فرصت سوزی کردیم مورد سوال جدی قرار خواهیم گرفت. فرصت سوزی پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار،چالش عصر جدید
 تدبیر24:به گزارش شبکه مجازی آستان، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با بیان اینکه سازمان غذا و دارو  با محوریت خود نقش بسیار مهمی در خصوص بیماری های غیرواگیر ایفا می کند گفت: با توجه به تغییر روند زندگی، سبک آن هم نسبت به قبل تفاوت های فاحش داشته  است و با تغییر سیمای سلامت در کشورهای در حال توسعه، حجم و گستره بیماری ها از حوزه بیماری های واگیر به بیماری های غیرواگیر تغییر کرده است.
دکتر رسول دیناروند در ادامه گفت: بیماری های غیرواگیر شامل قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت، پوکی استخوان و... دانست مهم ترین چالش زندگی امروز است همچنین از جمله دلایل افزایش بیماری های غیرواگیر بی تحرکی و تغییر سبک زندگی است که بی تحرکی  یکی از مبتلابه ترین علل مرگ و میر جهان  شناخته شده است.
وی با بیان اینکه بیماری های غیرواگیر را می توان با کنترل زیرساخت ها از جمله تحرک و فعالیت کاهش داد، تصریح کرد: این ضرورت ایجاد شده تا در سیاستگذاری و برنامه ریزی های خود، تمهیدات لازم جهت افزایش تحرک افراد جامعه اندیشیده شود تا از بسیاری بیماری های غیرواگیر جلوگیری شود.
دکتر دیناروند تاکید کرد: سازمان غذا و دارو می تواند متولی قوانین جدید NCD  باشداگر قرار است اسید چرب حذف شود و مصرف نمک در جامعه کاهش یابد و مثلا مصرف شکر در نوشابه های گازدار و آبمیوه ها و نکتار به حداقل برسد این سازمان غذا و دارو  است که باید ضمن تعریف برنامه، فعالیتهای  مرتبط با این حوزه را مدیریت کند.
وی در پایان  خاطر نشان کرد: بر همکاران ما در حوزه غذای سازمان، فرض است که اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری ازبیماری های غیرواگیر،در اولویت برنامه های خود قرار داده و با نیرو های متخصصی که در اختیار دارند و یا تربیت می کنند و همچنین با استفاده از پتانسیل های مناسبی که در معاونت های غذا و داروی سراسر کشور  وجود دارد در یک حرکت تشکیلاتی منسجم از حداقل فرصت باقی مانده، حداکثر بهره را در جهت ارتقاء سلامتی آحاد مردم  بکار برند .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: