نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۶۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

چطور پس انداز کنیم

از اول ماه هی دو دو تا چهارتا می کنید که ایندفعه کمتر از ماه های قبل خرج کنید. اما آخر برج می بینید پس اندازتان خیلی فرق محسوسی با ماه قبل نکرده؟ چرا؟ اشکال از کجاست؟ چطور پس انداز کنیم که آخر برج پول قابل ملاحظه ای برایمان بماند؟ راز خاصی دارد؟ اصلا سخت نیست. ۱+۵ فرمان روانشناچی کمکتان می کند که این ماه بیشتر از همیشه ذخیره مالی داشته باشید.

تدبیر24 :

۱- بطری اول: نیازهای اولیه

پولی که در این بطری قرار می‌گیرد باید صرف خریدهای روزمره و مایحتاج خانه شود و البته صورت حساب‌ها و قبض‌هایی که تلنبار شده‌اند
. یادتان باشد پول کرایه ماشین، کرایه خانه، عوارض و غذا و لباس و … همه از این بطری باید خرج شوند. پس حسابی حواستان به این ۵۵ درصد عزیز باشد.

 

۵۵۶۴۰۵-۱۲۰-۱۴۵۸۰۳۱۹۸۵-SS-01

۲- بطری دوم: سرگرمی و فراغت

شما می‌توانید هر ماه ۱۰ درصد از درآمدتان را صرف اموری کنید که می‌دانید همیشگی نیستند و فقط ممکن است هرازگاهیهوس خرید انها به سرتان بزند. مثلاً یک سفر ۲ روزه به شهری که همیشه دوست اش داشتید یا حتی خرید یک آب میوه عجیب تازه آمده که تا قبل فکر می‌کردید خریدان پول خرج کردن بی‌خود است. این سهم مال تفریح شماست و هر چیزی که حالتان را خوب کند. سهم ماجراجویی‌ها!

۵۵۶۵۵۵-۱۲۰-۱۴۵۸۰۳۱۹۸۵-SS-02

 

۳- بطری سوم: پس‌انداز بلندمدت

هر کسی دوست دارد که در آینده امنیت مالی داشته باشد. پس لازم است که از امروز برای رسیدن به این هدف بی خیال ۱۰  درصد از درآمدتان شوید و آن را برای روز مبادا کنار بگذارید. باید با خودتان قرار بگذارید که این پول را تا زمانی که دیگر هیچ منبع درامدی ندارید خرج نکنید. یعنی این طور نباشد که روزی برای رفتن به مسافرت به سراغش بروید یا برای خرید لوازم خانه روی آن حساب کنید. این پول دوران پیری است!

۵۵۶۵۵۵-۱۲۰-۱۴۵۸۰۳۱۹۸۵-SS-02

 

۴- بطری چهارم: آموزش

با خودتان قرار بگذارید که هر ماه مقداری از درامدتان را صرف مهارت  آموزی کنید. این هزینه‌ای است که برای خرید کتاب، سی دی‌های آموزشی و یا شرکت در کلاس‌های آموزشی باید بپردازید. قرار نیست که هرماه هم خرج شود. می‌توانید کنار بگذارید و بعد سر سال در جایی مانند نمایشگاه کتاب و … جبران کنید!

۵۵۶۵۵۵-۱۲۰-۱۴۵۸۰۳۱۹۸۵-SS-02

 

۵- بطری پنجم: چطور پس انداز کنیم؟ / شخصی

در واقع یک جور پس انداز کوتاه مدت است. برای خرج‌های احتمالی که پیش رو دارید. مثلاً اگر یک روز هوای خرید یک تلویزیون جدید به سرتان زد باید از کجا خرج کنید؟ یا یک مسافرت خارج از کشور خانوادگی؟ بخواهید ماشینتان را عوض کنید چه طور؟ همه این هزینه‌ها باید از توی این بطری خرج شود. مطمئن باشید اگر هر ماه فقط ۱۰ درصد از حقوقتان را کنار بگذارید به همه خواسته‌های نه چندان بزرگتان می‌رسید!

۵۵۶۵۵۵-۱۲۰-۱۴۵۸۰۳۱۹۸۵-SS-02

 

۱+۵- بطری ششم: هدایا و امور خیریه

تقویم ایرانی‌ها که پر است از مناسبت‌های خاص. روز مادر و روز پدر و روز جوان و کودک و دانش آموز و … برای این که در زمان هر کدام شان دستتان خالی نباشد کافی است هر ماه از ۵ درصد از درامدتان چشم پوشی کنید. این طوری هم پول برای مناسبت‌ها دارید هم این که می‌توانید به عنوان صدقه یا کمک به خیریه‌ها مقداری هم خرج کنید.

۵۵۶۶۵۵-۱۲۰-۱۴۵۸۰۳۱۹۸۵-SS-06

برچسب ها: تدبیر24 پس انداز
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: