نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۶۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰

ضیافت اوباما با رهبران نوردیک با گوشت نبراسکا


تدبیر24 :اوباما به استقبال پنح تن از رهبران شمال اروپا در منطقه اسکاندیناوی رفته است. ضیافت شام او در واشنگتن به گفته رسانه ها نمایش وحدتی در برابر تجاوز نظامی پوتین رییس جمهوری روسیه بوده است.
 اوباما رییس جمهروی امریکا از رهبران ایسلند، سوئد، فنلاند، دانمارک و نروژ در کاخ سفید استقبال کرده است. این دیدار پس از آن انجام می شود که آنان درباره موضع نظامی مسکو در بالتیک ابراز نگرانی کرده اند و تحریم های اقتصادی را علیه مسکو اعمال نموده اند. 
در این ضیافت شام کاستارد پای و گوشت گاو پخته شده از نبراسکا و مرغ سرو شده است. 




الحاق شبه‌جزیره کریمه به خاک روسیه در سال 2014 همسایگان این کشور در شمال روسیه و منطقه بالتیک را به حالت آماده‌باش درآورده است. با توجه به راه‌های مورد نظر ناتو برای ایجاد بازدارندگی مقابل روسیه، کاخ سفید می‌خواهد حمایت خود از متحدانش در شمال اروپا را نشان دهند.






اسکاندیناوی شبه‌ جزیره‌ای در شمال اروپا و در برگیرنده سه کشور سوئد، نروژ، دانمارک است. مردم کشور فنلاند نیز گاهی از دید جغرافیایی و فرهنگی اسکاندیناویایی شمرده می‌شوند. گاهی جزایر فارو و ایسلند را هم از کشورهای اسکاندیناوی محسوب می‌کنند.

چارلز کوپچان، مدیر ارشد اوباما در امور اروپایی گفت: «زمانی که بحث امنیت در این منطقه باشد، این راهی برای ارسال این پیام است که ایالات متحده شدیدا متمرکز است و ما با جدیت گام‌هایی را که می‌توان شرایط را ارتقا داد، بررسی می‌کنیم.»




کوپچان از ارائه جزئیاتی درباره اینکه کاخ سفید انتظار دارد که چه چیزی از نشست مذکور حاصل شود، امتناع کرد. از آنجایی که دوران ریاست جمهوری اوباما در بیستم ژانویه آتی به پایان می‌رسد، وعده‌های اوباما در این نشست محدود خواهد شد.

انتظار می رود اوباما به ذکر دستاوردهای انسانی و زیست محیطی کشورهای مهمان خود بپردازد که از که حامیان اصلی معامله بین‌المللی جلوگیری از تغییرات آب و هوا هستند؛ مساله‌ای که کاخ سفید آن را به عنوان بخش کلیدی میراث اوباما قلمداد می‌کند.
برچسب ها: تدبیر24 اوباما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: