نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۶۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۷

تير ديگر دلواپسان به سنگ خورد

تدبیر24 : حسين فريدون برادر رئيس‌جمهور از ابتداي آغاز دولت يازدهم مورد توجه دلواپسان براي شايعه‌سازي بود و هر از چندگاهي اخباري را درباره او ساخته و منتشر مي‌كردند كه تا به امروز هيچ يك از آنها در عرصه عملي از سوي مقامات قضائي به نحوي تاييد نشده كه اطلاع‌رساني شود. بيشتر سايت ها و رسانه‌هاي دلواپس هستند كه اين پرونده را ساخته و به ويژه پس از هر شكست با سخت خبري بر تعداد برگه‌هاي اين پرونده اضافه مي‌كنند از جمله سايت مشرق كه در ۶ خرداد نوشت؛ حاشيه‌هاي حسين فريدون، برادر رئيس‌جمهور، از همان ابتداي دولت شروع شد. وي در هيات دولت و شوراي عالي انقلاب فرهنگي بدون داشتن هيچ سمت رسمي حاضر مي‌شد و در مديريت و برنامه‌ريزي جزيي‌ترين برنامه‌هاي رئيس‌جمهور حضوري جدي داشت. از شهريور ۹۲ و با انتصاب وي به عنوان «دستيار ويژه رئيس‌جمهور در امور اجرايي» حضورش در هيات دولت رسميت پيدا كرد، اما وي همچنان بدون عضويت در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين شورا حضور مي‌يافت و اين حضورهاي گاه‌و بي‌گاه بارها با اعتراض منتقدان دولت روبرو شده بود.

دلواپسي‌هاي زاكاني

مشرق در ادامه آورده است: اما حاشيه‌هاي فريدون در چند ماه اخير رنگ و بوي اقتصادي به خود گرفته است. عليرضا زاكاني در بهمن‌ماه ۱۳۹۴ با افشاگري باندهاي فساد در دولت يازدهم و با بيان اينكه امروز در پسابرجام موج كشور فروشي به راه افتاده و در حوزه‌هاي متنوع، منابع و سرمايه‌هاي ملي در حال غارت است، تصريح كرد: عده‌اي به قيمت فروختن كشور در حال پر كردن جيب‌هاي خود هستند و هدف اين سازمان مخوف و خطرناك اين است كه با توجه به شرايطي كه در پسابرجام ايجاد شده، با پول ملت ايران جيب غربي‌ها را پر كند و در واقع پول ملت تبديل به سرمايه‌اي در جيب غربي‌ها شود و اين سازمان جز جيب خودش و منافع طرف خارجي به چيز ديگري متعهد نيست. متاسفانه اين ابعاد فراتر از شرايط گذشته ساير اركان را هم در برگرفته است، آقاي رئيس‌جمهور به جاي اينكه به دنبال فساد و سازمان فساد بگردند، بهتر است به برادرش خودشان، دفتر خودشان و وزارت نفت توجه كنند. برگ ديگري از فسادهاي برادر رئيس‌جمهور را الياس نادران رو كرد. وي در نشست انجمن روزنامه‌‌نگاران دربارة حمايت حسين فريدون از يكي از بدهكاران بزرگ بانكي اظهار داشت: برادر رئيس‌جمهور ستاد انتخاباتي فهرست حاميان دولت را در ساختمان يكي از بزرگ‌ترين بدهكاران بانكي دولت يعني آقاي شب‌دوست قرار مي‌دهد؛ آيا اينها مي‌خواهند اشتغال ايجاد و با فساد مبارزه كنند؟ وي با تاكيد بر ضرورت تعيين ميزان بدهي شب‌دوست به نظام بانكي كشور خاطرنشان كرد: چه كسي از او حمايت كرده است كه به زندان نيفتد؟ اگر آقاي حسين فريدون اين حمايت را نكرده پس چه كسي كرده است؟ دولت به قوه قضائيه اجازه دهد كه همين امروز آقاي شب‌دوست را بازداشت كند و حقوق ملت را استيفا كند. روزنامه رسالت نيز در اين راستا با دلواپسان همراه شده و راستاي افشاي فعاليت‌هاي فعاليت‌هاي ارزي حسين فريدون اقدام به انتشار گزارشي درباره حضور فريدون در يك صرافي پرداخت و نوشت: در تركيب هيات‌مديره (يك صرافي) آقاي حسين فريدون حضور دارد. پرسش نظارتي اين است آيا اين آقا همان بزرگواري است كه اكنون دستيار ويژه رئيس‌جمهور است؟ اگر هست چطور مي‌شود يك صراف، كارمند دولت يا مدير يا يك مقام دولتي باشد؟ پس تكليف قانون منع تصدي دو شغل چه مي‌شود؟ اجراي قانون منع مداخله كاركنان دولت در معاملات ارز و سكه و طلا چه مي‌شود؟ قانون منع دريافت از دو صندوق چه مي‌شود. بالاخره ارزهايي كه صرافي‌ها دارند اگر نگويم تماما حداقل بخشي از آنها از صندوق بانك‌هاي دولتي به صورت مستقيم و از صندوق بانك مركزي به صورت مستقيم و غيرمستقيم تامين مي‌شود، نمي‌شود؟ از همه مهم‌تر با توجه به منصب و مقام آقاي حسين فريدون، آن گونه كه در مذاكرات ۱+۵ از قاب تلويزيون ديده شد، حتي از وزير امور خارجه هم بالاتر مي‌نمود. اكنون مرتبت و منزلت اين صراف - كه بايد از رئيس بانك مركزي پايين‌تر ‌باشد - پايين‌تر است يا بالاتر؟ به عبارت ساده‌تر اين بانك مركزي است كه تحت امر اين صراف است يا اين صراف است كه به بانك مركزي فرمان مي‌دهد؟...

تكذيب بازداشت فريدون

اين اواخر هم خبر از بازداشت حسين فريدون دادند كه برخي رسانه ها نوشتند اما دادستان كل كشور مطالب و شايعات منتشره در برخي رسانه‌ها پيرامون بازداشت يكي از مسئولان نهاد رياست‌جمهوري را تكذيب كرد. حجت‌الاسلام والمسلمين محمدجعفر منتظري درباره ادعاهاي مطرح شده مبني بر بازداشت يكي از مسئولان نهاد رياست‌جمهوري گفت: پس از انتشار اين مطالب، موضوع مورد بررسي قرار گرفت و مشخص شد كه اين ادعا صحت ندارد. وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه در سال‌هاي قبل دولت با دستگاه قضائي در رابطه با حوزه فضاي مجازي تعاملي نداشته و حرف قوه قضائيه را نخوانده است، اظهار كرد: در رابطه با فضاي مجازي صحبت بسيار است. مقام معظم رهبري نيز در سخنان اخير خود از شوراي عالي فضاي مجازي و وزارت ارتباطات گله‌مند بودند كه خوشبختانه تذكرات ايشان به منصه ظهور رسيده و آثار خود را نشان مي‌دهد. ديروز در جلسه شوراي عالي فضاي مجازي شاهد پيشنهاداتي بوديم كه در راستاي سر و سامان دادن به سامانه‌هاي اجتماعي بود كه اميدواريم هرچه زودتر به مرحله عمل در بيايد. وي افزود: ما در دادستاني كل به لحاظ اينكه دادستاني رئيس كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه محسوب مي‌شود در حد توان‌مان فعاليت داريم و هر دو هفته يك بار با دستگاه‌هاي ذي‌ربط جلساتي را برگزار مي‌كنيم. متاسفانه به قدري فضاي مجازي آلوده و مسموم است كه مرتب رصد شده و هر هفته با صدها و بلكه هزاران مراكز فساد مقابله مي‌كنيم. منتظري خاطرنشان كرد: راه‌حل اساسي اين است كه بايد فضاي مجازي ملي به وجود بيايد تا بتوانيم از جامعه صيانت كنيم كه اميدوارم با گامي كه از روز قبل در شوراي عالي فضاي مجازي برداشته شده با سرعت بيشتري به دغدغه مقام معظم رهبري و مردم رسيدگي كنيم؛ چرا كه مردم از اين معضل رنج مي‌برند. دادستان كل كشور گفت: متاسفانه فضاي امروز حاصل فعاليت انسان‌هاي ضداخلاق و دشمن بشريت است كه با اهداف تعريف شده قصد ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران را دارند.

برچسب ها: دبیر24 حسن فریدون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: