نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 25
کد خبر: ۶۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

مسئولان و دلسوزان نسبت به رفتارهای رادیکالی تندروها بی تفاوت نیستند

تدبیر24:"افراطیون" ، " افراطی گری" یا همان "تندورها" ، "تندروی" چند سالی می شود که در ادبیات سیاسی ایران جا خوش کرده است.

محسن غرویان مدرس فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم گفت:افراطیون،البته به عنوان پدیده ای هزینه ساز مطرح می شود. دقیقا به همین دلیل مقابله با رفتارهایی این چنینی به عنوان دغدغه، آن هم دغدغه ای مهم ذهن جامعه را به خودش مشغول کرده است.تا بلکه راه کار یا راه کارهایی برای حاشیه نشین کردن چنین رویکرد غلطی پیدا شود و در نتیجه کشور از شرشان رهایی پیدا کند.

این مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار آستان افزود:  چون واضح است که این مشی، به طور کاملا ملموسی هزینه های گزافی را به اهداف و ...جامعه وارد می کند.

محسن غرویان از مدرسان فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم  در گفت و گویی با " آستان " ضمن تاکیدِ موکد بر ضرورت مقابله با تندروی امید دارد که مردم با رای ندادن به چهره های افراطی، افراطی گری را برای همیشه از فضای سیاسی و تصمیم گیری خارج یا بهتر است گفته شود اخراج کنند.

*ظاهرا باید با کارهای تندروها کنار آمد!
اصلا و ابدا نباید چنین ذهتیتی داشت که آنها اجازه داشته باشند تا همچنان هزینه سازی کنند.

*اما آنها همچنان تندروی می کنند و فقط "مخالفت" مشاهده می شود و از "ممانعت" خبری نیست.
اینطور نیست که مسئولان و دلسوزان نسبت رفتارهای رادیکالی تندرها بی تفاوت باشند. به عنوان مثال بعد از اینکه مقام معظم رهبری به آن شکل از مذاکره های هسته ای دفاع کردند، حجت برای همه تمام شد و باید قدم به قدم با معیارهای ایشان همراهی شود.

*اما با بهانه های مختلف تلاش دارند تا توافق را "توافق بد" به مردم بشناسانند.
این تلاش شان با توجه به فضایی که در کشور به وجود آمده است، ثمری نخواهد داشت. البته آنها قطعا و حتما باید منتظر برخوردهای لازم باشند،

*البته توافق بهانه است و شواهد نشان می دهد "تقابل با دولت" هدف است، حالا چه با توافق چه با موضوعات دیگر.
اینکه گروهی شبانه روز تلاش می کنند تا دولت روحانی را ناکارآمد نشان بدهند و به همین دلیل به خودشان اجازه می دهند هر کاری را انجام بدهند، متاسفانه واقعیت است. در واقع همانطور که اوباما گفته بود اگر قدرت داشتم، پیچ و مهره تاسیسات هسته ای ایران را جمع می کردم، اگر می توانستند پیچ و مهره دولت را باز می کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: