نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۶۸۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
امام جمعه مشهد:

بی‌اطلاعی یکی از نواب رییس مجلس از قرارداد FATF، خیانت به مردم است

یکی از اعضاء هیأت رییسه مجلس گفته بود بنده از FATF سر در نمی‌آورم. اگر کسی که نماینده یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های کشور است، چنین سخنی گفته باشد، آن هم در شرایطی که منِ طلبه لااقل می‌دانم ماجرا از چه قرار است، پس چرا این شخص نماینده مردم شده است؟
   تدبیر24:آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی که در محل دفتر امام جمعه مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به این‌که انجام وظیفه در مجلس امانتی بزرگ بر دوش نمایندگان است، اظهار کرد: جریان‌هایی که از مجلس آغاز و یا به مجلس ختم می‌شود با قدرت بیش‌تری پیگیری می‌شود.

مجلس در بررسی قراردادهای ملی دقت کند
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: اگر جریاناتی بخواهند این نظام و مردم را ملعبه خود قرار دهند و مجلس بی تفاوت از کنار آن‌ها بگذرد، تمام آخرت خود را تباه کرده‌ایم؛ ضمن این‌که دود آن در دنیا هم به چشم شما خواهد رفت. پس در مسائلی که به مجلس منتهی می‌شود بیشتر دقت کنید و چهره آن پیرمرد و پیرزنی که پای صندوق رأی به شما رأی داد، در نظر داشته باشید.
وی با انتقاد از شیوه بررسی برجام در مجلس نهم، بر لزوم دقت نمایندگان مجلس دهم در بررسی قراردادهای کشور تأکید کرد و گفت: این‌طور که معلوم است کار به جایی رسیده که یک شرکت آمریکایی بیاید مالک چاه‌های نفت و سکوهای نفتی ما شود. البته ما کسی را محکوم نمی‌کنیم اما اگر واقعا در قراردادها چنین مسائلی وجود دارد، مردم شما را به مجلس فرستاده‌اند برای این که از حیثیت و ملیت‌شان دفاع کنید.

سناریوی تصویب برجام لکه ننگ کارنامه مجلس نهم بود
آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: رهبری 15 اشکال به قراردادهای نفتی گرفتند و آقایان با تمام زیر و رو کردن‌ها فقط 4 اشکال را برطرف کرده‌اند. نمی‌خواهم بگویم در بررسی این مسائل بر حسب گفته من عمل کنید. اما واقعا اگر برای نمونه مسأله FATFاینطور باشد که به خودتحریمی رسیده‌ایم، موکل شما می‌گوید «چرا اگر اقتصادمان را اصلاح نکردید، وقتی داشتند ما را می‌فروختند، ایستادید و نگاه کردید؟»
 
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این‌که یکی از تحلیل گران شیفته برقراری رابطه با آمریکا هم می‌گوید «اگر مصدق قراردادهای نفتی امروز را می‌دید، دق می‌کرد»، خاطرنشان کرد: شاه در یک سفر به آمریکا نفت 20 سال ایران را با ثمن بخس به آمریکا فروخته بود و این اقدام اعتراضات فراوانی را با وجود فضای امنیتی کشور ایجاد کرد. حالا امروز برای این‌که قطری‌ها گاز بیش‌تری نبرند، تمام هستی خود را به آمریکا بفروشیم؟
 
وی تصریح کرد: مسأله سناریوی برجام لکه سیاهی در کارنامه مجلس نهم است که برجام را بدون بررسی تصویب کردند اما این قراردادها بدتر از برجام است. اگر دشمنان بخواهند بر ما مسلط شوند، مسأله کوچکی نیست. این‌که در برجام ضرب‌الاجل‌های 10 ساله گذاشته‌اند به این خاطر است که اعتقاد دارند تا 10 سال دیگر نظام جمهوری اسلامی باقی نخواهند گذاشت.
 
 
بی اطلاعی از قراردادهای ملی در جایگاه نمایندگی مجلس، خیانت به مردم است
آیت الله علم‌الهدی تأکید کرد: ما خیلی دست‌مان باز نیست که هر مسأله ای را از تریبون نماز جمعه مطرح کنیم. رهبری به بنده فرمودند مردم نباید ملتهب شوند. گناه دارد که بخواهیم مردمی که در کار و زندگی‌شان هم مشکل دارند، در مسائلی دلواپس کنیم. اما شما که در مجلس حضور دارید، بدانید که با عنوان رفاقت یا مسائل مربوط به فراکسیون خودتان، عذر شرعی ندارید که از مسائلی بگذرید. شما بینش دارید، تخصص دارید و امروز حیثیت موکلین شما که هویت این نظام است در ملعبه قرار گرفته و در معرض خطر است.
امام جمعه مشهد مقدس در واکنش به اخبار منتشر شده از بی‌اطلاعی یکی از نواب رییس مجلس از قرارداد FATF، هشدار داد: یکی از هیأت رییسه مجلس گفته بود بنده از FATF سر در نمی‌آورم. اگر کسی که نماینده یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های کشور است، چنین سخنی گفته باشد، آن هم در شرایطی که منِ طلبه لااقل می‌دانم ماجرا از چه قرار است، پس چرا این شخص نماینده مردم شده است؟
 
وی تصریح کرد: اگر با این وضعیت نمایندگی کنی که در مملکت حادثه به وجود آید و تو سر در نیاوری، در حالی که سرنوشت مردم در دست تو است، به مردم خیانت کرده‌ای و این جواب صدها هزار نفر موکل تو نیست.


بر گرفته شده از alamolhoda.com
برچسب ها: تدبیر24 علم الهدی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: