نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۳۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹

پیشنهاد آمریکا به عباس برای ازسرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل

منابع آگاه اعلام کردند فرستاده رئیس جمهور آمریکا در دیدار امروزش با محمود عباس قصد دارد در مقابل از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه به وی پیشنهاد توقف شهرک‌سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری و ارائه بسته مشوق‌های اقتصادی را بدهد.
تدبیر24 »جیسون گرین بلات، فرستاده رئیس جمهوری آمریکا عصر امروز (سه شنبه) با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار می‌کند،

در همین حال منابع آگاه در مصاحبه با اسکای نیوز اعلام کردند که بلات در دیدارش با عباس به وی پیشنهاد محدود کردن ساخت‌و سازها در شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری و پایبندی اسرائیل به عدم اعلام ساخت‌و سازهای جدید و ارائه بسته مشوق‌های اقتصادی را در مقابل ازسرگیری مذاکرات مستقیم صلح مطرح خواهد کرد.

همچنین منابع اسرائیلی پیش بینی کردند که عباس پیشنهاد آمریکا را بپذیرد.

منابع رسانه‌ای اسرائیلی گفتند که نشست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با فرستاده رئیس جمهوری آمریکا پنج ساعت طول کشید و نتانیاهو در این دیدار ارائه بسته مشوق‌های اقتصادی به فلسطینی‌ها را مطرح کرد، اما حرفی از راهکار تشکیل دو کشور به میان نیاورد.

منابع اسرائیلی احتمال دادند که به زودی نشست سران آمریکا، اسرائیل و فلسطین در واشنگتن به عنوان مقدمه‌ای برای ازسرگیری مذاکرات که از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است، برگزار شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: