نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

رهبرمعظم انقلاب بر کانون اصلی تربیت فرزند تاکید دارند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است تاکید رهبرمعظم انقلاب برنقش زنان به عنوان مادری، همسرداری و خانه داری به دلیل اهمیت کانون خانواده برای تربیت فرزندان است.
تدبیر24 »حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا و با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و اهمیت نقش بانوان در تربیت فرزندان گفت: زنان باید نقش تربیتی خود را مهم بدانند تا این نقش در قبال مسائل شغلی و آموزشی آنان رنگ نبازد.
وی افزود: مهمترین نکته رهبر معظم انقلاب این است که اگر کسی می خواهد چند وجهه اجتماعی و خانوادگی داشته باشد، باید به وجهه خانوادگی اولویت داده و آن را به سایر مسائل ترجیح دهد. یعنی منزل و خانواده، کانون اصلی تربیت فرزند است و سپس اجتماع مطرح می شود.
این عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی تاکیدکرد: اگر خانواده ای ازکانون صحیحی برخوردار نباشد و از رشد و پیشرفت و بالندگی محروم باشد، به یقین آسیب از همان نقطه آغاز خواهد شد و لذا رهبر معظم انقلاب به نقطه کانونی و اصلی اشاره کردند تا بانوان و خانواده ها توجه بیشتری به نقش مادری داشته باشند.
وی گفت: خانواده در بستر جامعه ایرانی معنا دارد و مانند برخی از کشورهای اروپایی نیست که خانواده رنگ می بازد. البته باید تلاش کنیم تا از بعضی مظاهر آن که نفوذ بعضی از وجهه های غربزدگی است در کشورمان پرهیز کنیم.
خاموشی ادامه داد: مادران باید منزلت تحصیلی و رشد علمی پیدا کنند تا در مسیر کاری زندگی آنان خللی وارد نکند ولی از طرف دیگر باید اولویت را به محیط خانواده و تربیت فرزند بدهند و حضرت امام خمینی(ره) فرمود که شهدا از دامن مادران پدیدار شدند و این مادران هستند که مبارزان جبهه نبرد و شهیدان را تربیت می کنند.
وی اضافه کرد: مسائلی مانند تحصیلات و اشتغال و همچنین نداشتن طرح و برنامه برای یک زندگی آفاتی را برای خانواده ها درپی خواهد داشت. یعنی اگر کسی نسبت به زندگی خود برنامه داشته باشد و برای ازدواج فرزندان خود در سنین بعد از رشد و بلوغ برنامه ریزی کند، کانون خانواده گرم خواهد بود.
وی مسئولیت پذیری پدران و مادران را در این زمینه مهم دانست و گفت: در صورتی که بزرگان خانواده از این مسئولیت شانه خالی کنند، طبیعی است که سن ازدواج جوانان بالاترمی رود و اشتیاق آنان برای تشکیل زندگی و همسرداری کمرنگ می شود و به مرور زمان به زندگی مجردی عادت می کنند.
خاموشی افزود: این مسائل باعث می شود تا فرزندآوری در خانواده ها نیز کاهش یافته و از طرف دیگر تک فرزندی باعث می شود تا ارتباط اجتماعی افراد خانواده بسیار محدود شود.
وی اظهارکرد: این مسائل چند سال پیش نیز در شورایعالی انقلاب فرهنگی به صورت جدی مطرح شد که خانواده معنای خود را دارد و نمی توان گفت که یک خانواده فقط شامل یک پدر و مادر و یک فرزند است و باید فرزندآوری معقول را تشویق کرد تا حداقل هر خانواده چند فرزند در منزل داشته باشند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی این نوع تفکر را سبب گرمی بیشتر خانواده ها دانست و گفت: در چنین خانواده هایی فرزندان با هم بزرگ می شوند و کمک و دستگیر یکدیگر خواهند بود و خانواده به خوبی در آن شکل می گیرد و باید توجه داشته باشیم که اینها یک ظرف پیوسته است.
وی همچنین گفت: ایفای نقش بزرگترها در خانواده و رشد و عقلانیت بهینه فرزندان باعث می شود تا خانواده در ساحت های مختلفی همچون آموزشی، دینی، پژوهشی، شغلی و خانوادگی به صورت منسجم هم یک بسته کامل را تشکیل دهند و هر فردی در این خانواده مسیر تعالی رانسبت به خود و خانواده اش طی کند.
خاموشی با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در این زمینه گفت: از 10 سال پیش این سازمان مسائل مربوط به خانواده و نقش تربیتی مادران را در گفتمان های دینی و شبکه تبلیغ خود که سالانه ده ها هزار مبلغ به سراسر کشور اعزام می کند، در بسته های تبلیغی ارائه می دهد.
رهبر معظم انقلاب در 29 اسفند سال گذشته و همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در جمع مداحان و شاعران آئینی نقش مادری، همسری و خانه‌داری را یکی ازشئون و مشاغل حضرت فاطمه(س) دانسته و افزودند: برخی فریفتگان غافل، خانه‌داریِ زن را تحقیر می‌کنند، در حالی‌که خانه‌داری یعنی تربیت انسان و تولید والاترین محصول و متاع عالم وجود یعنی بشر.
ایشان بیان برخی مطالب به‌ عنوان دفاع از حقوق زن را در واقع تضعیف زن دانسته و تاکید کردند: قرار دادن زن به ‌صورت متاع و ابزار التذاذ در دنیای غرب، به احتمال زیاد جزو توطئه‌های صهیونیست ها با هدف نابود کردن جامعه بشری است اما متأسفانه گاهی در داخل کشور و برخی محیط های اسلامی نیز وظایف و انتظاراتی در خصوص زن مطرح می‌شود که در حقیقت، کوچک‌ کردن و تحقیر زن است.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اهمیت شناخت جایگاه زنِ مسلمان اظهار داشتند: با وجود آن عظمت و مقامات خارج از فهم و تصور بشر، یکی از شئون و مشاغل حضرت فاطمه ‌زهرا(س)، نقش «مادری، همسری و خانه‌داری» است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: