نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۷۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

تفاوتی بین ستادهای انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی نیست

استاندار سمنان گفت: تفاوتی بین ستادهای انتخاباتی در سطح کشور و فضای مجازی نیست و نامزدها همانگونه که باید پاسخگوی اقدامات ستادهای در فضای حقیقی هستند باید پاسخگوی تبلیغات‌شان در فضای مجازی نیز باشند.
تدبیر24 »محمدرضا خباز در جلسه فرهنگ عمومی این استان با ابراز نارضایتی از فضای غیراخلاقی در برخی شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: متاسفانه در انتخابات بسیاری از مرزها شکسته می‌شود و این زیبنده جامعه اسلامی ما نیست.

وی با بیان اینکه نامزدها در ارتباط با مسائلی که در فضای مجازی مطرح می‌کنند باید پاسخگو باشند افزود: در بحث پاسخگویی و رعایت قانون فرقی بین فعالیت انتخاباتی در فضای مجازی و ستادهای داخل شهر و فضای حقیقی نیست و همه نامزدها چه در انتخابات رئیس‌جمهوری و چه شوراهای شهر و روستا در قبال همه مسائل فضای مجازی هم مسئولیت مستقیم دارند.

خباز بر تلطیف فضای سیاسی کشور تاکید و تصریح کرد: ما با انقلاب خود خواستیم سیاست مان را اخلاقی کنیم اما متاسفانه اخلاق مان سیاسی شد.

استاندار سمنان بر لزوم رعایت و توجه به اخلاق عمومی جامعه تاکید و تصریح کرد: اخلاق عمومی از آموزش شروع می‌شود و آموزش نیز بر عهده دولت است؛ لذا دستگاه‌های اجرایی باید با جدیت بیشتر به این بخش نگاه کنند.

وی با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه گفت: اگر آموزش درست در سطح جامعه ارائه نشود نباید انتظار زیادی هم از جامعه هدف داشت.

خباز از قانونگرایی به عنوان دیگر ضرورت بهبود اخلاق عمومی یاد کرد و افزود: ما حق نداریم قانون را به خاطر خوب نبودن یا عدم انطباق آن با خواسته خود زیرپا بگذاریم.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان ادامه داد: راه تغییر قانون تلاش برای تغییر و تکمیل آن از طریق متولی قانونگذاری است.

این مقام ارشد اجرایی بر ضرورت توجه بیشتر به امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: ترویج اخلاق سیاسی در جامعه یک ضرورت است و امر به معروف را نیز باید از خود شروع کنیم و به ویژه مدیران باید خود در رعایت اخلاق عمومی پیشتاز باشند تا مردم نیز به آنها تاسی کنند.

وی بر لزوم گفتمان‌سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: رهبری عزیز انقلاب در سخنرانی نوروزی امسال به درستی به این مهم پرداختند و لذا مسئولان وظیفه دارند سخنان معظم‌له را تجزیه و تحلیل و برای تحقق آنها تلاش کنند.

خباز با بیان اینکه دشمن همه راه های ضربه زدن به ایران را آزمایش کرده و توفیقی نداشته ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد تنها راهی است که دشمن در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به نظام از طریق آن است چرا که همه راه های دیگر را امتحان کرده و نتوانسته ضربه بزند.

وی با اذعان به اینکه اقصاد باید مردمی شود افزود: باید برای اشتغال و تولید بیشتر بخش خصوصی به میدان بیاید و ما نیز از آنها حمایت کنیم.

خباز با اشاره به اینکه سمنان بعد از مرکزی کمترین مشکل بیکاری را در کشور دارد تصریح کرد: متوسط نرخ بیکاری در ایران 12.5 و در سمنان 8.4 درصد است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: