نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۷۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

سئول: آمریکا برای برخورد با پیونگ یانگ از کره جنوبی عبور نمی‌کند

بلند پایه ترین مقام دیپلماسی کره جنوبی گفت که آمریکا برای برخورد با کره شمالی طرح عبور از کره جنوبی را اجرا نخواهد کرد.
تدبیر24 »«یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی روز پنجشنبه در سخنانی خاطر نشان کرد که آمریکا در ارتباط با کره شمالی رایزنی نزدیکی با سئول دارد.
وی موضوع حمله پیشدستانه آمریکا به کره شمالی در رسانه ها را تکذیب کرد و گفت که چنین موضوعی صحت ندارد و هر اقدامی در این ارتباط میان طرفین مورد رایزنی قرار خواهد گرفت.
پیش از وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز شمار دیگری از مسئولان این کشور و وزارتخانه های خارجه و دفاع با انتشار بیانیه هایی حمله آمریکا به کره شمالی را تکذیب کرده اند.
این در شرایطی است که ناو گروه تهاجمی و ناو هسته ای آمریکا در حال حرکت به طرف شبه جزیره کره است و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارات جنجالی خود گفته است که زیردریایی های اتمی این کشور حتی از ناوهای هسته ای قوی تر هستند.
وزیر خارجه کره جنوبی در نشستی در این کشور گفت که اگر قرار باشد حرکتی صورت گیرد در این باره بین دو کشور مشورت های ضروری صورت خواهد گرفت.
وی بر اساس اعلام امروز خبرگزاری یونهاپ، این سخنان را هنگام ارائه گزارش به کمیته روابط خارجی پارلمان کشورش بیان و تصریح کرد که آمریکا هر گونه برنامه برای حمله پیشدستانه را رد کرده و در این باره به کره جنوبی تضمین داده است که یکجانبه اقدام نمی کند.
کمیته پارلمانی امور خارجی کره جنوبی امروز در شرایطی تشکیل جلسه می دهد که این کشور به شدت نگران اقدامات خودسرانه آمریکا در قبال کره شمالی است.
شماری از اعضای این کمیته امروز در نشست خود ابراز نگرانی کردند که مبادا آمریکا برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره طرح عبور از کره جنوبی را اجرا کند.
وزیر امور خارجه کره جنوبی همچنین گفت که سئول با واشنگتن در ارتباط نزدیک بوده و قبل از این نشست به او گفته شده است اقدام یکجانبه در دستور کار نیست و در روزهای آینده «مایک پنس» معاون رئیس جمهوری آمریکا با سفر به کره جنوبی با مقام های این کشور در این باره بحث و تبادل نظر خواهد کرد.
آمریکا به تازگی بار دیگر مدعی شده است که بر اساس تصاویر ماهواره ای، کره شمالی فعالیت های خود را در سایت هسته ای «پونگ گیه ری» تشدید کرده و این موضوع احتمال آزمایش اتمی دیگری توسط این کشور را قوت بخشیده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: