نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹

افزایش 3000 تخت بیمارستانی تا پایان دولت یازدهم

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا پایان دولت یازدهم کمبود حدود سه هزار تخت بیمارستانی در استان اصفهان برطرف خواهد شد.
تدبیر24 »غلامرضا اصغری امروز (چهارشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت و افتتاح دومین دوره پودمانی خبرنگاری سلامت اظهار کرد: در استانی با جمعیت اصفهان شاخص تخت‌های بیمارستانی باید 2.6 باشد اما با وجود شش هزار تخت بیمارستانی در استان، این شاخص 1.2 است که از میانگین 1.7 کشور بسیار پایین‌تر است. 

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای افزایش شاخص‌های سلامت استان گفت: قرار است یک هزار و 200 تخت در شهرک سلامت توسط بخش خصوصی و 150 تخت توسط موسسه رویان اصفهان به شهرک سلامت اهدا ‌شود و علاوه بر آن با اضافه شدن تخت‌هایی به بیمارستان‌های چمران، خورشید، کاشانی، کلیشاد، بیمارستان چادگان، منظریه و بیمارستان خور تا پایان این دولت کمبود حدود سه هزار تخت در اصفهان برطرف می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مجمع خیرین سلامت  بیمارستان پیوند را با 150 تخت در کنار شهرک سلامت در سال‌جاری افتتاح می‌کنند با این وجود متاسفانه بخش خصوصی در اصفهان نسبت به استان‌های فارس، مشهد و تبریز عقب‌تر است.

اصغری با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت 12 هزار میلیارد تومان در راستای اهداف این طرح در کشور هزینه شده است،‌ تصریح کرد: در استان اصفهان 850 میلیارد تومان برای طرح تحول نظام سلامت هزینه شده که از این میزان 450 میلیارد تومان در بخش درمان، 400 میلیارد تومان در بخش بهداشت، 200 میلیارد به پزشک خانواده و 200 میلیارد تومان جهت بهداشت شهری هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از 450 میلیارد تومان بخش درمان 45 درصد، یعنی 300 میلیارد تومان آن به یارانه سلامت اختصاص یافته است، گفت: باقی‌مانده این اعتبار صرف ایجاد زیر ساخت‌ها و بازسازی‌های بیمارستانی شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه آخرین سرشماری نشان می دهد که 47 درصد جمعیت استان شهری و 13 درصد روستایی هستند، افزود: اصفهان یک استان کارگری است و به همین خاطر 65 درصد مردم استان اصفهان بیمه تامین اجتماعی هستند، 13 درصد مردم بیمه روستایی دارند و سایر افراد از بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

اصغری با اشاره به هفته سلامت گفت: هفته سلامت در واقع به منظور افزایش آگاهی مردم از طریق رسانه‌ها و اطلاع رسانی به آنها برگزار می‌شود و هر چقدر آگاهی مردم در این زمینه افزایش پیدا کند بیشتر مراقبت سلامت خود خواهند بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه عامل اصلی ابتلا به بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های غیر واگیر دار سبک زندگی است، ادامه داد: طرز رفتار درست با سبک زندگی از طریق آموزش شکل می‌گیرد و این آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: آنچه در حوزه سلامت علاوه بر سلامت فیزیکی مهم است تامین سلامت روحی، فردی و اجتماعی افراد است که از این طریق می‌توان مدیریت استرس و آرامش بیشتر و در نتیجه شادی و امید بیشتری داشت.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: