نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴

تشریح سفر روحانی به فارس اززبان استاندار/ افتتاح طرح های عمده و گرامیداشت سعدی

استاندار فارس گفت: دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر به استان برنامه هایی برای افتتاح طرح های عمده و مهم همچون افتتاح بیمارستان 600 تختخوابی بوعلی سینا و ‌ورزشگاه 50 هزار نفری پارس در شیراز و آیین یادروز سعدی در آرامگاه این شاعر خواهد داشت.
تدبیر24 »سید محمدعلی افشانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌ رسانی دولت که پنجشنبه منتشر شد گفت:‌ بخش اصلی سفر دکتر روحانی افتتاح و کلنگ ‌زنی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی است و در این سفر 411 پروژه با سرمایه‌گذاری 1547 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار فارس با اشاره به آمادگی مردم و مسئولان استان فارس در میزبانی از رییس‌جمهوری و هیات همراه شامل جمعی از معاونان رییس‌جمهوری و وزرا گفت: هوا و طبیعت شهر شیراز در این ایام از سال بسیار مطلوب است و به همین دلیل در شامگاه 31 فروردین مراسم نکوداشت شیخ اجل سعدی شیرازی در مرکز استان فارس و با حضور اندیشمندان و سعدی‌ پژوهان و با سخنرانی دکتر روحانی برگزار خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: در این سفر دکتر روحانی بیمارستان خیریه 600 تختخوابی بوعلی سینا را به شکل حضوری افتتاح و باقی پروژه‌ها را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد کرد که اعتبار هزینه شده برای این بیمارستان که به لحاظ ساخت بیمارستانی و تجهیزات، در کشور کم نظیر خواهد بود، 600 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به این که بیمارستان خیریه 600 تختخوابی بوعلی سینا شامل یک مجموعه دانشگاهی است که ساخت این دانشگاه آغاز شده و همچنین یک بیمارستان سرطانی نیز در این مجموعه آغاز شده به در مرحله تکمیل اسکلت قرار دارد و به این ترتیب بیمارستان خیریه 600 تختخوابی بوعلی سینا در زمینی معادل 100 هکتار اجرا می‌شود که به عنوان مهم‌ترین پروژه دانشگاهی و درمانی در کشور خواهد بود.
افشانی ورزشگاه 50 هزار نفری پارس شیراز را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که توسط رییس‌جمهوری افتتاح خواهد شد افزود: این ورزشگاه مدرن که هم اکنون 50 هزار صندلی در سکوهای آن نصب شده است، یکی از زیباترین ورزشگاه‌های کشور خواهد شد.
استاندار فارس با اشاره به اعتبار80 میلیارد تومانی این پروژه گفت: کلنگ این ورزشگاه در سال 1376 به زمین زده شده بود و تا سال 1394 تنها 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما با تدبیر دولت در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تامین اعتبار 58 میلیارد تومانی در سال گذشته توسط دولت، این ورزشگاه به سرعت تکمیل شد.
به گفته وی، این ورزشگاه در یکی از نقاط محروم شهر شیراز قرار دارد و افتتاح آن می‌تواند باعث رضایت جوانان و اهالی ورزش‌دوست این منطقه و استان فارس شود.
افشانی با اشاره به سیاست دولت یازدهم در اولویت قراردادن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام گفت: دکتر روحانی و مجموعه دولت در سه سال و نیم گذشته تلاش کردند تا عملکرد خود را منطبق با اصول علمی، اقتصادی و عقلانی پیش ببرند و با پرهیز از کلنگ‌زنی‌های نمایشی و تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام باعث شد تا از استهلاک سرمایه‌های کشور جلوگیری شود.
او در ادامه با اشاره به دیگر پروژه‌هایی که امروز با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد گفت:سد مخزنی «چشمه عاشق» نی‌ریز که سدی بتونی با ارتفاع 60 متر، حجم مخزن 69 میلیون متر مکعب و طول تاج 360 متر در منطقه کویری قرار دارد از دیگر پروژه های آماده افتتاح است که برای ساخت آن که از مهم‌ترین نیازهای منطقه بود، 80 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
افشانی با اشاره به اینکه سه کیلومتر از مترو شیراز حدفاصل میدان نمازی تا زند با 250 میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: همچنین تست سرد 9 کیلومتر باقی مانده از چهار راه زند تا میدان الله نیز به صورت همزمان انجام خواهد شد و امیدواریم در هفته دولت این مسیر نیز افتتاح شود.
استاندار فارس با بیان اینکه آبیاری نوین در سطح سه هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی استان با 22.5 میلیارد تومان اعتبار از دیگر پروژه‌هایی است که توسط رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود، گفت: برای مبارزه با خشکسالی مهمترین کاری که انجام شده استفاده از آبیاری نوین است تا هم کاهش میزان مصرف آب را داشته باشیم و هم بهره‌وری بالاتری به دست آید.
به گفته وی، در شورای عالی آب کشور مصوب شده است که سالانه اعتبار لازم برای اجرای آبیاری نوین در سطح 70 هزار هکتار به استان تخصیص داده شود شود، که این یکی از مهمترین مصوبات برای استان فارس بوده است.
افشانی همچنین افتتاح 35 کیلومتر راه اصلی سروستان – خرامه، 15 کیلومتر باند دوم شیراز- فیروزآباد و چهار کیلومتر از کمربندی فسا مجموعا معادل 54 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه با 105 میلیارد تومان اعتبار در سفر امروز رییس جمهوری به استان فارس را یادآور شد و افزود: آبرسانی به 71 روستا با 18 میلیارد تومان اعتبار، افتتاح 21 طرح کشاورزی با 63 میلیارد تومان اعتبار و افتتاح 6 طرح در شهرک‌های صنعتی با 17.4 میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح های سفر دکتر روحانی به استان فارس است.
وی با بیان این که امروز و با حضور دکتر روحانی در استان فارس، 25 باب فضای آموزشی با 13و نیم میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید، گفت: همچنین مرکز نگهداری و درمان معتادان شیراز با زیربنای سه هزار و 200 متر مربع و با 6.4 میلیارد تومان اعتبار و 33 طرح متعلق به صنعت و معدن با 125 میلیارد تومان از جمله کارخانه تولید سرامیک در آباده در سفر دکتر روحانی به استان فارس افتتاح می‌شود.
استاندار فارس همچنین گفت:‌ افتتاح مرکز سنجش مهارت شیراز با سه و نیم میلیارد تومان، 10 باب کتابخانه عمومی در شیراز با زیربنای یک هزار و 65 متر مربع و با سه میلیارد تومان، 12 پروژه در حوزه صنایع الکترونیک با 78 میلیارد تومان و 220 پروژه بهداشت و درمان با 197 میلیارد تومان در این استان هم زمان با سفر رییس جمهوری صورت می گیرد.
افشانی با اشاره به پروژه‌هایی که امروز و همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان فارس، کلنگ‌زنی خواهد شد گفت: از آن جمله می‌توان به پروژه شهر سلامت در زمینی به مساحت 800 هکتار شامل مجموعه‌های درمانی، رفاهی، گردشگری و اقامتی با اعتبار 7.8 میلیارد دلار است توسط بخش خصوصی اشاره کرد که رقم بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: عملیات اجرای طرح توسعه فولاد پاسارگاد نیز که پارسال 286 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای آن مصوب شد در این سفر آغاز خواهد شد. کل اعتبار طرح توسعه فولاد پاسارگاد یک هزار و 256 میلیارد تومان است که 290 میلیون دلار آن ارزی و مابقی از منابع ریالی است.
استاندار فارس گفت:‌گازرسانی به سه شهر و 260 روستای استان، 31 کیلومتر از بزرگراه شیراز – اهواز حد فاصل پل فهلیان تا کوپن ممسنی و 36 پروژه بهداشتی و درمانی با 51 میلیارد تومان اعتبار، از دیگر پروژه هایی است که عملیات اجرایی آنها در سفر رئیس جمهوری به فارس آغاز خواهد شد.
رئیس جمهوری و هیات همراه شامگاه چهارشنبه سی ام فروردین 96 وارد شیراز شدند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: