نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

تجلیل از برترین های جشنواره مجسمه های نمکی نهبندان خراسان جنوبی

برترین های نخستین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار شهرستان نهبندان جمعه شب با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل تالاب واقع در جنوب خراسان جنوبی تجلیل شدند.
تدبیر24 »معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تجلیل از هنرمندان برتر شرکت کننده در جشنواره گفت: استعدادیابی باید از برنامه های جشنواره مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان باشد تا سطح آن در منطقه با وضعیت بهتری توسعه یابد.
علی مرادخانی افزود: حضور مردم و افراد از حوزه های مختلف به فرهیختگی منطقه و ایجاد معرفت عمومی به موضوع هنر کمک می کند.
وی اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد حضور افراد علاقه مند بسیاری در این جشنواره خواهیم بود و این جشنواره چند سال آینده به عنوان یکی از جشنواره های شاخص مطرح خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حوزه هنرهای تجسمی کارهای زیادی انجام شده است ، امروز در این مکان هم هنرمندان و هم افراد محلی شرکت کردند و به خلق آثار پرداختند.
در بخش آزاد جشنواره، زینب اسما ارسیان و صفورا فدایی مقام اول، سعید نصری و محسن احسانی مقام دوم را کسب کردند.
همچنین در بخش ویژه محیط زیست، پری شاهیوندی و صدیقه پورچنگیز اول، مجتبی جانفدا و حدیثه رنجبر دوم شدند.
جشنواره مجسمه های نمکی پیش از این پنج بار برگزار شد، سه بار استانی و دو بار منطقه ای و با حضور هنرمندان استان های مجاور برگزار شده بود.
همچنین فرماندار نهبندان در آیین اختتامیه جشنواره پیشنهاد کرد که دبیرخانه دایمی جشنواره یاد شده تشکیل شود که سال آینده با شناخت نقاط ضعف و قوت سطح خدمات بالاتر رود.
اصغر نظافت افزود: توجه به صنعت توریسم در طرح توسعه نهبندان مطرح است و امیدواریم نقطه تالاب کجی نمکزار به عنوان زمینه توسعه این صنعت را در منطقه فراهم کند.
وی اظهار کرد: ورود هر گردشگر خارجی چندین شغل در منطقه ایجاد می کند، از نیمه دوم سال 1395 تا اول اردیبهشت 96 بیش از هزار و 500 گردشگر خارجی عمدتا از اروپا وارد نهبندان شدند.
جشنواره یادشده با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی و با حضور امام جمعه نهبندان، مدیران کل حفاظت محیط زیست،فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار بیرجند و تعدادی از هنرمندان برگزار شد.
در مرحله اول جشنواره 201 اثر از هنرمندان 22استان تا پایان بهمن ماه 1395 به دبیرخانه جشنواره رسید و پس از داوری 30 گروه از 11 استان به مرحله نهایی راه یافتند.
تالاب کجی نمکزار نهبندان با دارا بودن چشم اندازی بسیار زیبا، در 75 کیلومتری نهبندان و در حاشیه محور این شهرستان به بیرجند قرار گرفته است.
مساحت تالاب 22 هزار هکتار است و با وجود 18سال خشکسالی در خراسان جنوبی در این شهرستان مرزی ،همچنان زنده و پایدار مانده است.
پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی تالاب 14 گونه برآورد شده است و از پرندگان مهاجر می توان به عقاب طلایی، زاغ بور، دال، زاغی، گنجشک درختی، پرستو، هدهد، دم جنبانک ابلق، چکاوک کاکلی، هوبره، سبزه قبا، جغد کوچک، بلدرچین معمولی و زاغ نوک قرمز اشاره کرد.
پرنده « زاغ بور» منحصربه فردترین و پرنده آندمیک ایران به شمار می آید و تالاب کجی نمکزار نهبندان زیستگاه این پرنده زیباست.
زاغ بور جزء آن دسته از پرندگانی است که فقط در ایران و آن هم در استان های سمنان و یزد و بویژه در خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان زندگی می کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: