نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۷۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

سرمایه گذاری 70 هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر وامید در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه در چهار سال دولت تدبیر وامید پنج هزارو 650 طرح تولیدی ، اقتصادی و خدماتی به ارزش 70هزار میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسیده گفت: در این مدت برای 150 هزار نفر نیز شغل ایجاد شده است.
تدبیر24 »ربیع فلاح روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در محل دانشگاه علوم پزشکی پیامبر اعظم ( ص) ساری افزود:مازندران 2هزارو 800واحد کوچک و متوسط تولیدی و صنعتی دارد که 28درصد از این واحدها تا قبل از سال 92 تعطیل شده بود ولی امروز پس از چهار سال فعالیت و برنامه ریزی دولت تدبیر و امید 824واحد جدید تولید و صنعتی با 23هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز به کار کردند.
استاندار مازندران مهمترین بخش اقتصاد استان را کشاورزی دانست و گفت: همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون علاوه بر به صفر رسیدن تغییر کاربری غیر قانونی زمین های کشاورزی ، حکم قلع و قمع سازه های غیر قانونی نیز با همکاری قوه قضایی و نیروی انتظامی اجرایی شده است.
به گفته وی مقوله حفط زمین های زراعی و کشاورزی و بهره وری از تولیدات کشاورزی در استان در دولت های گذشته رها شده بود.
وی با بیان اینکه بیش از سه هزار و 500پرونده تغییر کاربری غیر قانونی زمین قبل از سال 92 در استان مازندران تشکیل شده بود، اظهار داشت: تا قبل از سال 92،مازندران جولانگاه ویلا سازی شده بود که دولت یازدهم با قدرت مقابل زمین خواری ایستاد.
وی تسطیح و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی را از خدمات مهم دولت یازدهم در استان دانست و ادامه داد: با مهندسی شدن زمین های زراعی ،هزینه تولید کاهش و فعالیت های کشاورزی به ویژه برنجکاری آسان شده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه در دولت یازدهم شش هزار هکتار زمین های کشاورزی استان تسطیح و یکپارچه سازی شده است، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 40 درصد زمین های استان با ماشین نشا کاری و 80 درصد برداشت مکانیزه است.
استاندار مازندران از دریای خزر به عنوان منابع اقتصادی مهم در استان های شمالی نام برد و گفت: به دلیل بی توجهی کشورهای حاشیه دریای خزر به مقولات زیست محیطی این دریا ، تولید خاویار ،مهمترین محصول این دریا به حداقل رسیده است.
وی توضیح داد: در دولت یازدهم با پرداخت تسهیلات و اجرایی شدن پرورش ماهی در قفس در کنار ساحل ، زیرساخت های مورد نیار برای تولید 20 هزار تن خاویار در استان مازندران بوجود آمده است.
وی با بیان این نکته که زمین در استان مازندران قابلیت افزایش در سطح را ندارد، گفت: استفاده از اراضی شیب دار به صورت جدی مورد توجه دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
استاندار مازندران جلوگیری از رانش و سیل ، فرسایش خاک و ایجاد درآمد برای کشاورزان از اهداف توجه به زمین های شیب دار اعلام کرد و گفت: تا کنون سه هزار هکتار از زمین های شیبدار تبدیل به باغ و سامانه نوین آبیاری قطره ای در آن ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: نتیجه توجه دولت یازدهم به بخش های مختلف کشاورزی افزایش حدود هفت درصدی تولیدات محصولات کشاورزی برابر با حدود 700 هزار تن در استان است.
تولید کشاورزی مازندران بنابر اخرین آمارها حدود هفت میلیون تن براورد می شود.
استاندار مازندران همکاری و مشارکت بانک ها در فعالیت های اقتصادی و تولید را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: یکهزارو 93 واحد از منابع بانک های دولتی استفاده کرده اند.
وی با بیان اینکه در این دولت 550میلیارد تومان سرمایه گذاری در سه محور مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه در استان مازندران شده است، گفت: یکهزارو 343کیلومتر از راه روستایی استان نیز در دولت روحانی آسفالت شد.
**حضور هوشمندانه مردم مازندران در انتخابات
استاندار مازندران با بیان اینکه در طول چهار سال حتی یک یک صندوق انتخابات ابطال نشده است و مردم مشارکت خوبی در انتخابات داشته اند، گفت: مردم استان در تعیین سرنوشت خود حساس هستندو درانتخابات 29 اردیبهشت نیز بار دیگر مشارکت حداکثری خود را به عنوان یک تکلیف شرعی و سیاسی به اثبات می رسانند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه شورای اداری مازندران با حضور حجت اسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهوری برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: