نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۷۶۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
عضو کنگره آمریکا:

ترامپ در سفر به اسرائیل انتقال سفارت آمریکا را اعلام می‌کند

رئیس جمهور آمریکا در جریان سفر ماه مه خود به تل‌آویو، رسما شهر اشغالی قدس را به عنوان پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و انتقال سفارت کشورش به قدس را اعلام خواهد کرد.
تدبیر24 »رون دسانتیس، از نمایندگان جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در سفر قریب‌الوقوع خود به اراضی اشغالی، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را اعلام خواهد کرد.

سناتور دی سانتیس ریاست کمیته فرعی امور امنیت ملی در کنگره آمریکا را برعهده دارد و ماه میلادی گذشته به اراضی اشغالی سفر کرد.

وی به بازدید از مراکزی که احتمالا سفارت آمریکا به آنجا منتقل می‌شود، پرداخت.

با این حال روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که دونالد ترامپ در جریان این سفر، شهر قدس را به عنوان پایتخت " یکپارچه" رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت، اما وعده خود در جریان تبلیغات انتخاباتی مبنی بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را عملی نخواهد کرد.

به گزارش روزنامه یدیعوت، ترامپ در جریان سفر ماه مه آینده به تل‌آویو، قدس یکپارچه را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت و انتظار می‌رود که حمایت خود از تشکیل کشور فلسطین در کنار "اسرائیل" در راستای پیشبرد "طرح صلح منطقه‌ای" را هم اعلام کند.

این در حالی است که آمریکا از زمان اشغال اراضی فلسطینی در سال ۱۹۴۸ سیاست "مشخصی" را در پیش گرفته است و به موجب آن حاکمیت هیچ طرفی بر هیچ بخشی از قدس را به رسمیت نشناخته است.

ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی بارها وعده انتقال سفارت آمریکا به قدس را داد که این مساله با اعتراضات گسترده فلسطینیان مواجه شد.

روزنامه یدیعوت همچنین گزارش داد که قرار است هیات ۲۵ نفره از مسئولان آمریکایی روز پنجشنبه وارد تل‌آویو شوند تا مقدمات سفر ترامپ به فلسطین اشغالی را  فراهم کنند.

ترامپ در جریان این سفر سرزده ۳۶ ساعته به تل‌آویو و رام‌الله سفر خواهد کرد و ایوانکا ترامپ، دختر و جارد کوشنر، دامادش نیز او را در این سفر همراهی خواهند کرد.

احتمال می‌رود که ترامپ همچنین به اردن و عربستان سعودی هم سفر کند.

این در حالی است که وی هفته آینده در کاخ سفید میزبان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهد بود تا مقدمات دیدار احتمالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات تعدادی از کشورهای عربی زیر نظر خودش را فراهم سازد.

از سوی دیگر، دیوید فریدمن، سفیر جدید آمریکا در تل‌آویو نیز در تاریخ ۱۵ مه آینده به فلسطین اشغالی سفر خواهد کرد تا اعتبارنامه خود را به روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی تقدیم کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: