نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۷۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

دو قطبی‌سازی و هیجانات کاذب آسیب‌ جدی در انتخابات است

یک پژوهشگر مطالعات سیاسی و اجتماعی گفت: ایجاد فضای دو قطبی و هیجانات کاذب جزء موارد آسیب‌زا برای انتخابات است.

تدبیر24 »«محمدعلی قاسم‌زاده نداف» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که در ایام انتخابات آسیب‌های زیادی وجود دارد، گفت: برای جلوگیری از ورود هرگونه آسیبی در حوزه انتخابات باید کاندیداها بدانند فضای انتخابات کشور ما با سایر کشورها متفاوت است.

وی ادامه داد: کاندیداها باید بدانند که در کنار رقابت بحث‌های اخلاقی مهم بوده و باید دنبال این باشند بدون هیچگونه تخریب و دروغ، توجه مردم را به سوی خودشان جلب کنند و این مهم فقط با شفاف‌سازی محقق می‌شود.

یک پژوهشگر مطالعات سیاسی و اجتماعی افزود: ایجاد فضای دو قطبی و ایجاد هیجانات کاذب جزء موارد آسیب‌زا برای انتخابات است.

قاسم‌زاده نداف اظهارکرد: کاندیداها نباید از تلاش بیگانگان برای متشنج کردن فضای انتخابات غافل باشند و در صورتی که هر یک از کاندیداها به توطئه‌های دشمن توجه نداشته باشند انتخابات به انحراف کشیده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در ایام انتخابات با تهدیدهای مختلفی از داخل و خارج از کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: کم‌توجهی و غفلت داوطلبان از قوانین انتخابات به‌عنوان تهدید داخل و نقشه‌هایی که در خارج از کشور برای انتخابات کشیده می‌شود نیز به‌عنوان تهدید خارج از کشور مطرح می‌شود.

یک پژوهشگر مطالعات سیاسی و اجتماعی در ادامه در خصوص نقش رسانه‌ها در زمینه جلوگیری از ورود هرگونه آسیب به فضای انتخابات، تصریح کرد: بخشی از رسانه‌ها غیرقابل کنترل هستند و این درصد رسانه‌ها می‌توانند پارادایم ارسال شایعات باشند و کاندیداها باید این قضیه را مدیریت کنند و اجازه ندهند که اینگونه رسانه‌ها مطالبات مورد نظر خود را منتشر کنند.

قاسم‌زاده نداف با تأکید بر این‌که رسانه‌ها باید سعی در انعکاس واقعیت‌ها کنند، تصریح کرد: رسانه‌ها نباید تکیه بر گفته‌ها و شنیده‌ها کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ ملی باید در راستای آگاه‌سازی مردم اقدام کنند و خبرها و اطلاعات صحیح را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم بتوانند انتخابی صحیح را داشته باشند.

این پژوهشگر مطالعات سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: بسیاری از اطلاعاتی که در فضای مجازی منتشر می‌شود براساس واقعیت نیست و ممکن است بسیاری از اطلاعات از سوی اتاق‌های فرمان خارج از کشور برای تزلزل کشور انجام شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: