نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

استقرار ارتش ترکیه در ادلب سوریه تکذیب شد

فرمانداری استان "هاتای" ترکیه گزارش‌ها درباره استقرار نیروهای ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه که در کنترل مخالفان است، تکذیب کرد.
تدبیر24 »به نوشته روزنامه دیلی صباح، دفتر فرمانداری استان هاتای در جنوب ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چنین ادعاهایی از سوی برخی از رسانه‌های عربی و رسانه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه ارتش ترکیه وارد منطقه ادلب خواهد شد، حقیقت ندارد و فرمانداری هاتای این ادعاها را تایید نمی‌کند.                                       

برخی از رسانه‌های عربی پس از نشست اخیر در آستانه،‌ پایتخت قزاقستان چنین ادعایی را مطرح کردند. در آن نشست با حضور ترکیه، روسیه و ایران توافق شد تا مناطق "کاهش تنش" شامل شهرهای ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حمص، حلب و حماه و نیز دمشق،‌ شرق غوطه،  درعا و قنیطره تشکیل شود.

هدف از توافق مذکور، توقف استفاده از هرگونه سلاح، شامل توان هوایی میان طرفین درگیر در این منطقه بود. این توافق همچنین با هدف تضمین "کمک فوری و مستمر بشردوستانه" و ارسال آن به این مناطق مورد بحث قرار گرفت. این توافق برای شش ماه اجرایی می‌شود و در صورت توافق طرف‌ها، قابل تمدید است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: