نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
دکتر واعظی اعلام کرد:

سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری در شبکه فیبر نوری کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به امضای قرارداد شرکت ایرانیان نت با سرمایه گذاری خارجی ، گفت : با انجام این قرارداد 300 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم و 450 میلیون دلار هم به صورت غیر مستقیم در این حوزه سرمایه گذاری می شود.
تدبیر24»دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در حاشیه امضای قرارداد سرمایه گذاری بین شرکت ایرانیان نت و سرمایه گذارخارجی با اشاره به امضای  این قرارداد بعد از 2 سال مذاکره ، افزود : بر اساس این قرارداد ایجاد شبکه فیبرنوری در 8 کلانشهر کشور برای ایجاد دسترسی  دانشگاه ها ، بنگاه های اقتصادی و منازل و همه مراکز تجاری و فرهنگی انجام می شود.
وی تاکید کرد : با انجام این قرارداد 300 میلیون دلارسرمایه گذاری مستقیم و 450 میلیون دلار هم به صورت غیر مستقیم در این حوزه سرمایه گذاری می شود که با اجرای این قرار داد در آینده نزدیک تحول خوبی در کشور ایجاد می شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات نیازمند دسترسی است ، تصریح کرد : مردم ، صنعت ، تجارت ، آموزش ، فرهنگ نیاز به دسترسی سریع و با کیفیت بالا دارند و فیبر نوری می تواند این کیفیت را تامین کند.
وی در ادامه افزود : امروز با امضای این سند رقیبی برای شرکت مخابرات ایران ایجاد شده است که هم به مردم قدرت انتخاب می دهد و سرعت توسعه سریعتر می شود و از طرفی باعث تحرک بیشتر شرکت مخابرات ایران نیز می شود.
دکتر واعظی فعالیت همراه اول را در ابتدای کار به عنوان مثالی در این حوزه عنوان کرد و خاطر نشان کرد : زمانی که شرکت خارجی MTN  به عنوان یکه سرمایه گذاری خارجی وارد شد و شرکت ایرانسل در کشور شروع به فعالیت کرد ، همراه اول از نظر کیفی و کمی یک توسعه بسیار خوبی داشت و از طرفی کیفیت ارایه سرویس بالا رفت.
وی با اشاره به فعالیت 7 ، 8 ساله MTN   در ایران و رضایت این شرکت از سرمایه گذاری در کشور ، افزود : این شرکت بعد از برجام تمایل به سرمایه گذاری در حوزه فیبر نوری و فیکس داشت و این می تواند تحول بسیار خوبی برای شبکه فیکس کشور داشته باشد.
وی اظهار کرد:امیدواریم دو شبکه بزرگ مخابرات ایران و شبکه ایرانیان نت بتوانند خدمات بهتری برای مردم ارایه کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی در زمینه میزان سهم شرکای خارجی این قرار داد نیز گفت : ایرانیان نت به همراه سرمایه گذار خارجی شرکتی را برای ایجاد شبکه فیبرنوری در 8 شهر کشور تاسیس می کنند که 49 درصد سهام این شرکت برای سرمایه گذارخارجی و 51 درصد هم سهم شرکت ایرانیان نت است .
وی با اشاره به اینکه شرط تمدید پروانه فعالیت شرکت ایرانیان نت در این حوزه انتخاب سرمایه گذاری خارجی بود ، تاکید کرد : با امضای این قرار داد پروانه فعالیت این شرکت در حوزه فیبر نوری نیز تمدید می شود .
دکتر واعظی از آغاز به کار این شرکت در تهران و واگذاری 10 هزار شماره در کرج  خبر داد و افزود :  6 شهر باقیمانده نیز در مرحله مطالعاتی قرار دارد و با حضور سرمایه گذار خارجی تا 2 تا 3 ماه آینده وارد فاز اجرایی می شود و برای بقیه شهرهای کشور غیر از این 8 شهر از سرمایه گذار داخلی استفاده می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: