نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۷۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱

رقابت ۴ هزار ورزشکار از ۵۷ کشور در ۱۶ سالن

باکو باتجربه موفق از میزبانی‌های مهم در سال‌های اخیر کاملا آماده برگزاری بازی‌های کشورهای اسلامی است که برای اولین بار با حضور کامل کشورهای عضو برگزار می شود.

تدبیر24»چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی زیر نظر فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی از روز جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه در باکو پایتخت آذربایجان افتتاح می شود تا پس از آن رقابت شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها به طور رسمی آغاز شود.

برای اولین بار ورزشکارانی از تمام کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی و فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی در این دوره بازی ها شرکت دارند. دوره اول و سوم بازی های کشورهای اسلامی به ترتیب با حضور نمایندگان ۵۴ و ۴۰ کشور برگزار شد اما در دوره جدید این بازی ها ورزشکارانی از ۵۷ کشورحضور خواهند داشت. (دوره دوم بازی های کشورهای اسلامی در ایران لغو شد.)

مجموع شرکت کنندگان در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی حدود ۴ هزار ورزشکار می شود که باید در ۲۰ رشته و ۲۴ ماده با هم رقابت کنند. در واقع باکو میزبان گسترده ترین دوره این بازی ها نسبت به ادوار گذشته است اما با اقدامات و تدارکات انجام شده به نظر می رسد مشکلی برای این میزبانی نداشته باشد.

باکو دو سال پیش (۲۰۱۵ میلادی) میزبان اولین دوره بازی های اروپایی بود. از مجموع ۱۶ سالنی که قرار است محل برگزاری بازی های کشورهای اسلامی باشند، ۵ سالن ویژه همان بازی های اروپایی ساخته شده بود. علاوه بر این باکو تجربه میزبانی مسابقات ۲۰۰۷ ژیمناستیک ریتمیک قهرمانی اروپا، مسابقات ۲۰۱۰ کشتی قهرمانی اروپا و مسابقات جهانی بوکس آماتور در سال ۲۰۱۱ را هم دارد و حالا با این تجربه در آستانه میزبانی بازی های کشورهای اسلامی قرار دارد.

اگرچه بازی های کشورهای اسلامی هنوز به طور رسمی افتتاح نشده اما اعزام کاروان ورزش کشورهای مختلف به باکو آغاز شده و این یعنی اینکه میزبانی آذربایجانی ها برای این رویداد استارت خورده است. دیگر اینکه پرچم کشورهایی مانند ترکیه، امارات و فلسطین هم از پنجره ساختمان آنها در دهکده ورزشکاران آویخته شده و این هم یعنی شروع نزدیک مسابقات.

این دهکده نیز ویژه بازی های اروپایی ساخته شد و حالا با تدابیر شدید امنیتی که در آن حاکم شده، آماده میزبانی از شرکت کنندگان در بازی های کشورهای اسلامی است. علاوه بر این در تمام شهر باکو و البته مناطق نزدیک تر به دهکده بازی ها، کنترل ۲۴ ساعته نیروهای امنیتی را شاهد هستیم که به صورت محسوس و نامحسوس انجام می شود.

دیگر اینکه حضور پرتعداد والنتیرها در تمام نقاط شهر باکو به خصوص فرودگاه، مترو دهکده ورزشکاران، سالن های تمرین و مسابقه ومیادین اصلی شهر در کنار هماهنگی خوبی که میان شهرداری، نیروهای امنیتی و راهنمایی و رانندگی با شهردار دهکده بازی ها، وجود دارد نشان می دهد که باکو هیچ مشکلی برای میزبانی بازی های کشورهای اسلامی ندارد و کاملا آماده آغاز این رویداد است.

 کاروان ورزش ایران با ترکیبی متشکل از ۱۵۹ ورزشکار در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی حضور دارد.

برچسب ها: باکو ورزش ایران
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: