نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 23
کد خبر: ۷۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
رایزن فرهنگی ایران:

رهبر معظم انقلاب توجه ویژه به روابط دوستانه با پاکستان قائل است

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با اشاره به اهمیت روبط دوستانه میان دو کشور گفت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه به حفظ و تقویت هرچه بیشتر این روابط دوستانه و برادرانه قائل است.
تدبیر24»شهاب الدین دارایی عصر روز گذشته در جمع تعدادی از دانشجویان و اساتید دانشگاه قائد اعظم پاکستان که در محل رایزنی فرهنگی ایران حضور یافته بودند گفت: اراده روابط دوستانه با پاکستان، از سوی عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران گرفته تا سایر مقامات و مسئولان کشور، وجود دارد.
این سخنان دارایی با استقبال و تشویق دانشجویان و اساتید حاضر مواجه شد.
دارایی گفت: اگرچه ایران و پاکستان تنها 900 کیلومتر مرز مشترک دارند اما مشترکات فرهنگی و دینی و زبانی آنها هزاران سال قدمت دارد.
وی با بیان اینکه اشتراکات فرهنگی فراون بین دو ملت، وظیفه سنگینی را بر دوش مسئولان دو طرف قرار داد تا دوستی و قرابت های موجود را تقویت و تداوم بخشند، اظهار داشت: بسیاری از توانمندی های ملت پاکستان در زمینه های مختلف از جمله توانمندی های علمی و ظرفیت های دانشگاهی این کشور آنگونه که باید، به سایر کشورهای مسلمان معرفی نشده و در ایران نیز ظرفیت های بالای علمی و دانشگاهی وجود دارد که متاسفانه دوستان پاکستانی و بسیاری دیگر از کشورها از بخش عمده ای از آن مطلع نیستند.
دارایی با بیان اینکه پیشرفت تمدن ایران در قبل و بعد از اسلام خدمات ارزنده ای به بشریت ارزانی داشته است، گفت: اگر امروز غربی ها دانش خود را به رخ ما مسلمانان می کشند، این دانش و پیشرفت را مدیون علوم و دانشمندان اسلاهی هستند و با مطالعه کتاب های زکریای رازی ها و ابن سیناها و خوارزمی ها به جایگاه امروزی رسیده اند.
رایزن فرهنگی کشورمان همچنین با اشاره تمدید سند همکاری های فرهنگی میان دو کشور برای مدت سه سال دیگر گفت: سند و قرارداد همکاری های فرهنگی میان دو کشور موجود است اما عملیاتی کردن مفاد این سند نیازمند اقدامات جدی تر از سوی دو کشور است و هرگونه همکاری و توسعه روابط میان ایران و پاکستان در تمام زمینه ها، باید به صورت دوطرفه باشد.
وی همچنین اعلام کرد که در سال جاری، هفته فرهنگی پاکستان در ایران برگزار خواهد شد.
در این مراسم، دکتر غنی الرحمان رئیس موسسه تمدن آسیایی وابسته به دانشگاه قائد اعظم پاکستان نیز در سخنانی، ضمن تاکید بر تقویت همکاری های فرهنگی، دانشگاهی و تبادل دانشجو و استاد میان دانشگاه های ایران و پاکستان، خواستار فراهم شدن زمینه اعزام گروه های مختلف دانشجویی پاکستان به شهرهای مختلف ایران برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و توانمندی های علمی و مشاهده پیشرفت ها و توانمندی های این کشور همسایه شد.
دانشجویان و اساتید دانشگاه قائد اعظم، پیش از حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد، از مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان به عنوان گنجینه ارزشمندی از کتاب های نسخ خطی مربوط به سده های گذشته به زبان های فارسی، اردو و عربی بازدید کردند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: