نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

«راهنمای تدریس هنر برای معلمان» در راه است

این نویسنده قصد دارد در زمینه‌ تالیف کتاب‌هایی با موضوعیت آموزش داستان‌گویی و نمایش در مجموعه‌ نه‌جلدی «راهنمای تدریس هنر برای معلمان» که قرار است توسط موسسه پژوهشی مهدوی منتشر شود و در اختیار معلمان قرار گیرد همکاری کند.

تدبیر24»او تاکید کرد: اکثر کسانی که در مقاطع مختلف پایه‌های دبستان تا پیش‌دانشگاهی‌ مشغول تدریس درس هنر هستند، هیچ تخصصی در این رشته ندارند و نهایتا طراحی، نقاشی شاید خطاطی را آموخته باشند و عملا نسبت به هنرهای دیگر کاملا بی‌اطلاع هستند. برای همین مثلا در مقطع ابتدایی اصلا کتاب هنری وجود ندارد و نهایتا معلمان در زنگ هنر عمدا از بچه‌ها  می‌خواهند نقاشی بکشند آن هم بر اساس مدل‌های پیشنهادی  و این از بی‌تخصص بودن معلمان در حوزه هنر نشات می‌گیرد. 

 به گفته این  مدرس دانشگاه، مجموعه نه‌جلدی «راهنمای  تدریس هنر برای معلمان» کمک می‌کند تا معلمان بدانند در فرایند آموزش چه مباحثی را باید رعایت کنند. این مجموعه از کمترین وسایل استفاده کرده و ویژه کسانی نوشته خواهد شد که هیچ تخصصی در زمینه‌ هنرهای مختلف ندارند.

مرتضی سعیدیان مسئولیت هماهنگی این مجموعه را که به هنرهایی همچون عکاسی‌، هنرهای دستی، خوشنویسی، داستان‌نویسی، نمایش و … می‌پردازد بر عهده دارد و آثار منتشرشده پس از انتشار در اختیار آموزش و پروش برای واگذاری به معلمان هنر قرار می‌گیرد.

اکبرلو همچنین قرار است در زمینه تالیف «دایره‌المعارف سینما» و «دایره المعارف تئاتر» با موسسه انتشاراتی محراب قلم همکاری کند.

این نویسنده گفت:‌ چندی پیش موضوع تالیف دایره‌المعارف ویژه نوجوانان در محراب قلم مطرح و با کلیات آن موافقت شد. قرار شد در قالب این طرح چندین دایره‌المعارف ویژه این گروه سنی راهی بازار شود که اولین آن‌ها «دایره‌المعارف سینما» خواهد بود. طرح مذکور  با سرپرستی علی کاشفی خوانساری دنبال می‌شود. در کار نگارش این اثر و به شیوه دایره‌المعارف‌های رایج، مدخل‌های خاصی پیش‌بینی می‌شود. ما تلاش می‌کنیم این کتاب بیشتر تالیفی باشد و یک فصل آن به طور اختصاصی به وضعیت سینمای کشورمان اختصاص داشته باشد و اصطلاحا بومی‌سازی خواهد شد.

«دایره‌المعارف تئاتر»، «دایره‌المعارف موسیقی» و «دایره‌المعارف معماری» از دیگر مجلدهای این مجموعه خواهند بود.

برچسب ها: تدریس هنر معلمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: