نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 27
کد خبر: ۸۱۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵

استفاده پلیس هند از گاز اشک آور برای مقابله با معترضان در دارجیلینگ

پلیس باتوم به دست هند برای متفرق کردن معترضان در منطقه دارجیلینگ امروز (شنبه) از گاز اشک آور استفاده کرد.
تدبیر24»دست کم 12 تن در جریان درگیری با پلیس در این تظاهرات زخمی شده‌اند. درگیری‌ها و آشوب‌ یک هفته‌ای در دارجیلینگ هند فرار هزاران تن از این منطقه که اکثرا گردشگر هستند را موجب شده است.

ناآرامی‌ ها در دارجیلینگ در جریان سفر گردشگران بیشمار به این منطقه خوش آب و هوا رخ داده است.

درگیری امروز میان پلیس ضد شورش و جمعیت معترض که شعار سر می‌دادند و خواستار تشکیل یک ایالت جدید هستند، شکل گرفت و باعث شد تا مقام‌های دولت هند اقدام به استقرار ارتش در این منطقه کنند.

بازرس کل دارجیلینگ گفت:‌ پلیس زمانی اقدام به شلیک گاز اشک‌آور کرد که معترضان سنگ و بطری به سمت ماموران پرتاب می‌کردند. چند تن از ماموران پلیس نیز زخمی شدند.

تپه‌های دارجیلینگ بخاطر کاشت چای هایش بسیار معروف است. اما این درگیری‌ها و اعتراضات باعث صدمه زیاد به صنعت گردشگری در این منطقه شده است.

تنش ها در این منطقه اخیرا به دلیل تصمیم برای ارائه زبان بنگالی در مدارس این ایالت شدت گرفت و باعث خشم گورکاهای نپالی زبان این منطقه شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: