نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰

زورگيري از زنان در داخل آسانسور

کارآگاهان پليس‌ آگاهي تهران سارق زورگيرآسانسورهاي پايتخت را دستگير کردند. در بهمن ماه سال گذشته, از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 وقوع يک فقره زورگيري و سرقت گردنبند به کلانتري 109 بهارستان اعلام، با حضور مأموران در محل و انجام بررسي‌هاي اوليه مشخص شد که جواني حدودا 25 ساله اقدام به سرقت گردنبند خانمي‌جوان در داخل آسانسور يک مجتمعِ مسکوني واقع در خيابان سرهنگ سخائي کرده است .

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «زورگيري» و به دستور داديار شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات شاکي پرونده

شاکي پرونده پس از حضور در پايگاه هفتم، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: « در ساعت 22 به منزل بازگشتم ؛ هنگام زدن دکمه ي آسانسور، يک پسر حدودا 25 ساله با لباس قرمز و قد متوسط اقدام به باز کردن درب آسانسور کرد ؛ ابتدا قصد داشتم تا از داخل آسانسور خارج شوم اما زمانيکه اين جوان مدعي شد که در طبقه سوم پياده مي‌شود، اطمينان پيدا کردم که از اهالي مجتمع است و به همين علت داخل آسانسور ماندم اما به محض حرکت آسانسور، ناگهان اين جوان به سمت من حمله ور شد و با ضرب و شتم اقدام به پاره کردن گردنبند از گردنم کرد و پس از سرقت، به سرعت در طبقه پارکينگ از آسانسور خارج و متواري شد » .

شناسايي دومين مالباخته

همزمان با آغاز رسيدگي به پرونده و در حاليکه اقدامات و تحقيقات پليسي جهت شناسايي متهم در دستور کار کارآگاهان پايگاه هفتم قرار داشت، پرونده مشابه ديگري نيز در اختيار پايگاه هفتم قرار گرفت که در آن جواني قصد سرقت طلا و جواهرات از يک خانم جوان را داشته اما موفق به سرقت نشده بود ؛ با شناسايي محل سرقت، کارآگاهان به اين محل در خيابان حافظ مراجعه و به تحقيق از اين زن جوان پرداختند ؛ زن جوان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: « چند روز پيش، در ساعت 21:30 قصد ورود به منزل خود را داشتم که جوان ناشناسي حدودا 25 ساله با هيکل درشت و قد متوسط، پشت سر من وارد مجتمع و به همراه من سوار آسانسور شد که ناگهان دست خود را به سمت گردنم پرتاب کرد و قصد داشت با تهديد و ضرب و شتم اقدام به سرقت گردنبند کند که در برابرش مقاومت کرده و شروع به داد و فرياد کردم که در طبقه دوم از آسانسور خارج و متواري شد » .

در زمان انجام تحقيقات از محل ارتکاب سرقت در خيابان حافظ، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که پارکينگ مجتمع مجهز به دوربين‌هاي مداربسته است و در حاليکه هيچکدام از اهالي مجتمع به اين موضوع اشاره اي نکرده بودند، با بررسي تصاوير بدست آمده از دوربين‌ها موفق به شناسايي تصوير سارق شدند ؛ تصاوير بدست آمده به شاکي اول پرونده نشان داده شد و او نيز جوان سارق را مورد شناسايي قرار داد .

دستگيري متهم

در ساعت 13 روز يکم مرداد92 و طي تماس يکي از شهروندان با 110 در خصوص شناسايي سارق اموال خود، مأموران کلانتري 129 جامي به خيابان امام خميني (ره) – خيابان ميردامادي مراجعه کردند .

با حضور مأموران کلانتري 129 جامي در محل، خانم جواني با مراجعه به آنها عنوان داشت جواني را که اقدام به زورگيري و سرقت گردنبندش کرده، به صورت کاملا اتفاقي در داخل مغازه اي مشاهده کرده که در آنجا مشغول به فروشندگي است‌؛ با هدايت و راهنمايي‌شاکيه، مأموران به درب مغازه اي در خيابان ميرداماد مراجعه و جواني به نام «آرمان . ک» ( 24 ساله ) را دستگير و به کلانتري منتقل کردند .

اعترافات متهم

«آرمان»که در اظهارات اوليه مدعي اشتباه از سوي زن جوان و بي‌گناهي خود شده بود، جهت انجام تحقيقات در اختيار پايگاه هفتم قرار گرفت و توسط دومين شاکي پرونده «سرقت‌هاي به عنف در داخل آسانسور» مورد شناسايي قرار گرفت اما با اين وجود همچنان منکر هرگونه سرقت از شکات پرونده بود تا نهايتا تصاوير بدست آمده از محل يکي از سرقت‌ها ( واقع در خيابان حافظ ) به او نشان داده شد ؛ زمانيکه آرمان تصاوير زمان فرار از داخل مجتمع را مشاهده کرد، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت و زورگيري از زنان در داخل آسانسور مجتمع‌هاي مسکوني اعتراف کرد . سرهنگ کارآگاه داوودفرد، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «با توجه به اعترافات صريح متهم پرونده و احتمال ارتکاب سرقت‌هاي مشابه، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي سرقت‌هاي مشابه در اختيار پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است» .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: