نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۳۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

مخالفت دولت هلند با سفر معاون نخست‌ وزیر ترکیه به این کشور

کابینه هلند اعلام کرد که پذیرای طغرل ترکس، معاون نخست وزیر ترکیه در سفر به هلند به منظور شرکت در مراسم ویژه سالگرد کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ترکیه با حضور ترک‌های ساکن این کشور نخواهد بود.
تدبیر24»ماه مارس گذشته روابط ترکیه با چند کشور اروپایی از جمله هلند و آلمان به سبب ممنوعیت‌هایی که این کشورها را علیه سفر مقامات دولت ترکیه با هدف برگزاری تجمع‌های انتخاباتی در خاک کشورهایشان بودند، به تیرگی کشیده شد.

از جمله کشورهایی که مورد حمله رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه قرار گرفت، هلند بود و او، هلند را متهم کرد به اینکه "یک جمهوری موزفروش" است.

کابینه هلند در بیانیه خود اعلام کرد: از نظر کابینه هلند با در نظر گرفتن شرایط فعلی سفر معاون نخست وزیر ترکیه یا هر مقام دیگر دولت ترکیه به هلند نامطلوب ارزیابی می‌شود.

این تصمیم با توجه به وقایع ماه مارس منطقی است.

ترکیه اعلام کرده قصد برگزاری مراسم‌های سالگرد کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه سال گذشته را در چند شهر اروپایی برخوردار از جامعه بزرگ ترکیه‌ها را دارد و وزارت خارجه ترکیه از این موضع هلند انتقاد کرد.

حسین مفتو اوغلو، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه گفت: این بیانیه نشان دهنده درک این کشور از دموکراسی است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: