نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

قطعی آب نداریم اما با افت فشار مواجه خواهیم بود

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با بیان این‌که در سال جاری نیز بیش از 900 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، گفت: در شهرها تاکنون قطعی آب نداشته‌ایم و با مدیریتی که آبفا انجام داده است سعی بر آن است که کمترین قطعی آب را داشته باشیم اما با فشار کم آب مواجه بوده‌ایم و ان‌شاا... از این بحران با صرفه‌جویی مناسب به خوبی عبور خواهیم کرد.
تدبیر24»«ابوالقاسم سیف‌الهی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از طرح همیاران آب سخن به میان آورد و گفت: در دو سال اجرایی طرح همیاران آب حدود 980 میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی است.

وی بیشتر صرفه‌جویی آب را در بخش کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: حدود 94 درصد آب استان کرمان در بخش کشاورزی، 1.5 درصد در بخش صنعت و مابقی آب مصرفی استان در بخش آب شرب مصرف می‌شود.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان تصریح کرد: آب شرب در شهرها و روستاهای استان حدود 280 میلیون مترمکعب است این در حالی است که 206.5 میلیارد متر مکعب آب مصرفی در بخش کشاورزی استان است بنابراین صرفه‌جویی در بخش کشاورزی منطقی‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

وی از اجرای 16 مصوبه طرح همیاران آب سخن به میان آورد و ادامه داد: علی رغم آن‌که بخشی از منابع مالی برای دستگاه‌ها در اجرای طرح همیاران آب تأمین نشده است، با این حال شاهد کاهش مصرف آب در استان هستیم.

سیف‌الهی با اشاره به مصوبات طرح همیاران آب، گفت: توسعه آبیاری‌های تحت فشار(سال گذشته استان رتبه اول کشور را کسب کرد)، جایگزینی کشت‌های کم آب با کشت‌هایی که آبخواهی بالا داشتن، خطوط انتقال آب(جهت کاهش تبخیر آب)، جلوگیری از کشت‌های که مصرف آب آن‌ها زیاد است، از جمله مصوبات طرح هم‌یاران آب است که اجرایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: نصب کنتورهای هوشمند، جلو گیری از حفر چاه و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز، آموزش بهره‌برداران، جلوگیری از انشعابات غیرمجاز، جلوگیری از اتلاف آب در شبکه آبرسانی، فرهنگسازی در نحوه مصرف آب، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، خاموشی موتور پمپ‌های کشاورزی در فصولی که نیاز به آبیاری نیست، استفاده مناسب از روش نوسازی و بهسازی اراضی از دیگر مصوبات همیاران آب در جهت کاهش مصرف آب هستند.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان در پاسخ به این پرسش که آیا در سال جاری قطعی آب در استان خواهیم داشت، تصریح کرد: برخی روستاهای استان که در گذشته با تانکر به آن‌ها آبرسانی می‌شده است، مشکل آن‌ها را برطرف کرده‌ایم، اما برخی از آن‌ها که آب آن‌ها از محل قنوات و چشمه تأمین می‌شده است، مجدداً دچار مشکل شده‌اند.
 
وی با بیان این‌که امسال نیز بیش از 900  روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شوند، خاطرنشان کرد: در شهرها تاکنون قطعی آب نداشته‌ایم و با مدیریتی که آبفا انجام داده است سعی بر آن است که کمترین قطعی آب را داشته باشیم اما با فشار کم آب مواجه بوده‌ایم و ان‌شاا... از این بحران با صرفه‌جویی مناسب به خوبی عبور خواهیم کرد.
برچسب ها: قطعی آب افت فشار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: