نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۸۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

گفت‌وگوی مبتنی بر مطالعه و تحقیق، تمرینی برای رسیدن به گفت‌وگوی خردورزانه و آزاداندیشانه است

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری ترویج و عمق‌بخشی به فرهنگ گفت وگوی منطقی را از جمله اهداف برگزاری مناظرات دانشجویی عنوان کرد و گفت: گفت‌وگوی منطقی، با نشاط، مبتنی بر مطالعه و تحقیق تمرینی برای رسیدن به گفت‌وگوی خردورزانه و آزاداندیشانه است.
تدبیر24»وحید خلیلی 24 تیر ماه در آیین تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره مناظره دانشجویان، با اشاره به اینکه انجام این مناظرات رویکردی نوبنیان از مجموعه فعالیتهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در چهار حوزه مأموریت‌های مجزا دارد و در انجام رسالت، مسئله محور، کاربردی و اثرگذار حرکت می‌کند.
وی با بیان اینکه نهاد جهاد دانشگاهی همواره مورد تفقد مقام معظم رهبری بوده است، افزود: حوزۀ معاونت فرهنگی، بنیادی‌ترین بخش جهاد دانشگاهی است و لازمه فعالیت در این حوزه، شناخت مشکلات موجود در این زمینه و حرکت براساس آنان است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان افزود: نوآوری، خلاقیت و انجام فعالیت به شکل جهادی از ویژگی‌های این نهاد است.
وی با اشاره به ابداع و ابلاغ برپایی کرسی‌های آزاداندیشی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی از سال 90، برای نهادینه کردن این فرهنگ، تلاش مضاعف کرده است.
خلیلی تصریح کرد: این مناظرات سال گذشته با 28 تیم و امسال با 46 تیم شرکت‌کننده متشکل از دانشجویان تمام دانشگاه‌های استان به شکل مسابقات برگزار شد و چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را از لحاظ تعداد تیم شرکت‌کننده را به خود اختصاص داده است.
رئیس جهاد دانشگاهی استان ضمن قدردانی از رؤسا و معاونان فرهنگی همه دانشگاه‌های استان ادامه داد: کسب این جایگاه کشوری نشان از نشاط فرهنگی استان در زمینه فرهنگ گفت و گو است.
خلیلی اضافه کرد: تمرین گفت وگو یک مسیر درمان گرایانه است و در سطح دانشجو و با صدای دانشگاه است و بایستی این امر به شکل دانش‌بنیان و علمی انجام شود.
خلیلی تأکید کرد: در این مناظرات بستری برای تمرین در مواقعی همانند انتخابات است تا گفت وگوها دانش‌محور، غیر هیجانی و قانع کننده باشند.
وی بیان کرد: دانشجویان شرکت کننده در مناظرات پیرامون موضوعاتی اعم از عدالت محوری، قانون مداری، روابط بین‌الملل، مفاسد اقتصادی، رسانه‌های جمعی، اقتصاد مقاومتی، اشتغال دانش بنیان، توسعه پایدار و ده‌ها مسئله دیگر گفت وگو می‌کنند.
خلیلی با اشاره به اینکه سه تیم از پنج تیم برگزیده این مسابقات به مرحله منطقه‌ای و سپس در صورت موفقیت، به مرحله کشوری راه خواهند یافت، خاطرنشان کرد: امید است که برگزاری این مسابقات پایه‌ای برای گسترش فرهنگ گفت و گوهای عالمانه شود.
به گزارش ایسنا، در این آئین به ترتیب کسب رتبه از گروه نو معلمان خلاق دانشگاه فرهنگیان، گروه هم‌اندیشان آموزشکده فنی دختران شهرکرد، نغمه سبز دانشگاه پیام نور، شهید آوینی دانشگاه شهرکرد و پاسارگارد دانشگاه پیام نور و همچنین هیئت داوران شرکت‌کننده در مسابقات مناظره تجلیل شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: