نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۸۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱

موزه‌ای زنده به نام باغ گیاه‌شناسی

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات و کشاورزی لرستان گفت: باغ‌های گیاه‌شناسی مانند یک موزه زنده عمل می‌کنند.
تدبیر24»دکتر محمد مهرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: باغ گیاه‌شناسی به عنوان محلی برای نگهداری و ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض مورد استفاده قرار می‌گیرد. در باغ‌های گیاه‌شناسی علاوه بر این موضوع، امکانات لازم برای مطالعه و تحقیق در رابطه با تنوع زیستی و حفاظت از آنها نیز فراهم است. در این باغ ها با بهره‌گیری از روش‌های مختلف علمی، امکان شناخت گونه‌های گیاهی فراهم شده و نیز محدوده پراکنش آنها مشخص می‌شود.

عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: تحقیق در زمینه روش‌های تکثیر و پرورش گونه‌های باارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی از موضوعات دیگری است که در باغ‌های گیاه‌شناسی به آن پرداخته می‌شود. باغ‌های گیاه‌شناسی نقش کلیدی در تحقیقات گیاه‌شناسی دارند و در سال‌های اخیر نقش حفاظتی و نگهدارنده ذخایر ژنتیکی به یکی از اهداف مهم باغ‌های گیاه‌شناسی تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی در گرانترین نقاط دنیا قرار گرفته‌اند و نه تنها تعرضی به آنها نمی‌شود بلکه روز به روز بر رونق و وسعت آنها افزوده می‌شود.

این پژوهشگر اظهار کرد: باغ‌های گیاه‌شناسی مانند یک موزه زنده عمل می‌کنند و انواع مختلف گیاهان زنده از جمله گونه‌های زیستی و کشت شده، وحشی، دارویی و گونه‌های بااهمیت اقتصادی را در خود حفظ می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باغ کیو در انگلیس از جمله این باغ‌هاست که امروزه در کانون توجه بین‌المللی هم قرار گرفته چراکه علاوه بر گردش و تفرج مکان بسیار مناسبی برای آموزش و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست برای مردم است. این باغ‌ها همچنین وظیفه آشنا ساختن مردم با اهمیت و تنوع گیاهان و لزوم حفاظت از آنها را بر عهده دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: