نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۸۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

آبرسانی سیار به 330 روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به آبرسانی سیار به 330 روستای استان به دلیل بحران آب خبر داد و افزود: روستاهای استان به 1200 لیتر در ثانیه آب نیاز دارند در حالی که تنها 800 لیتر آب در ثانیه در اختیار استان است.
تدبیر24»محمد فاتحی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که متوسط بارش استان یزد در سالهای اخیر به 60 میلی‌متر در سال رسیده و از این حیث در جایگاه اول کشور قرار گرفته است، اظهار کرد: استان یزد در این سال‎‎ها با افت شدید منابع آبی خود نیز روبرو بوده که ناشی از برداشت‎‎های بی‎‎رویه اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که 700 روستا از مجموع 1200 روستای استان تحت پوشش آبفار هستند، گفت: آب شرب این روستاها از طریق 422 منبع آبی که شامل 333 حلقه چاه، 15 دهنه چشمه و 47 رشته قنات است تامین می‎‎شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز آبی 700 روستای تحت پوشش آبفار یزد 1200 لیتر در ثانیه است اما متاسفانه آب در اختیار استان تنها 800 لیتر در ثانیه است و در این باره با کسری 400 لیتر در ثانیه مواجه‎‎ایم.

فاتحی اظهار کرد: به همین دلیل در برخی مناطق استان به ویژه روستاهای کوهپایه‎‎ای شهرستان‎‎های تفت و مهریز، آبرسانی به صورت سیار انجام می‎‎شود به طوری که هم‌اکنون 330 روستا از این طریق آبرسانی می‎‎شوند و 400 روستا نیز با نوبت‎‎بندی آب مواجه هستند یعنی تنها دو یا سه روز در هفته آب دارند و محلات آنها براساس سهمیه تامین آب می‎‎شوند.

وی با اشاره به تنش آبی موجود و فشارهایی که از ناحیه غیرواقعی بودن آب بها متوجه شرکت آب و فاضلاب روستایی است، تصریح کرد: متاسفانه در برخی نقاط خوش‎‎نشین روستایی استان درحالی با کمبود آب مواجه‎‎ایم و شاهد توسعه روستاها و ساخت و ساز بدون توجه به بحران موجود هستیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان، یکی از سیاست های شرکت آب و فاضلاب روستایی را تکمیل مجتمع های آبرسانی اعلام کرد و افزود: به دلیل خشکی و ناپایداری منابع آب روستایی تلاش شده است که بر خلاف گذشته که آب در مناطق کوهستانی تامین می شد، الان آب از دشت به چند روستا منتقل شود.

به گفته فاتحی، در این رابطه یکی از بزرگترین مجتمع‌های آبرسانی در خضرآباد با حفر یک حلقه چاه در چرخاب و انتقال آن با خط انتقال 20 کیلومتری اجرا شده است که در اثر آن به 20 روستا آبرسانی شده است.

وی گفت: طی 2 سال گذشته خوشبختانه اعتبارات مناسبی از طریق صندوق ذخیره ارزی برای آبرسانی به روستاها تخصیص یافته است به نحوی که در سال 94، 500 میلیارد تومان از این منبع برای کشور در نظر گرفته شده که 33 میلیارد تومان آن سهم استان یزد بوده است.

وی افزود: با این اعتبار 30 مجتمع آبرسانی برای استان تعریف شده است که بهره‌برداری از این مجتمع‌ها باعث می‌شود که شاخص بهره‌وری آب در روستاها 30 درصد افزایش یابد.

در این جلسه «موسوی» و «زارع» معاونان شرکت آب وفاضلاب روستایی استان نیز حضور داشته و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفتند.
برچسب ها: تدبیر24 آبرسانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: