نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۹۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴

بیداری زیست محیطی در کشور

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌ زیست گفت: بیداری زیست محیطی که در سالهای اخیر در ایران اتفاق افتاده در منطقه خاورمیانه بی نظیر بوده است.
تدبیر24»محمد درویش در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه بیداری زیست محیطی در کشور نسبت به سالهای گذشته اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: براساس مطالعات و نظرسنجی‌ها محیط‌زیست به یکی از چالش‌های اولویت‌دار مردم ایران تبدیل شده است بطوریکه از ۱۰۰ چالش عمده کشور در سال ۹۶، ۲۰ درصد آن به عقیده مردم در ارتباط با محیط‌زیست بوده است. 

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با اشاره به رشد فزاینده سازمانهای مردم نهاد در دولت یازدهم گفت: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد از ۴۱۳ مورد به ۸۹۱ مورد افزایش یافته بطوریکه افزایش کیفی تشکلها بیشتر مورد نظر ما هست نه رشد کمی. 
  
درویش راه‌اندازی ۵۵ مدرسه طبیعت در سطح کشور را یادآور شد و ادامه داد: مدارس محیط زیستی در راستای ترویج آموزش‌ها و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان محیط‌زیست، راه اندازی شده بطوریکه ۴۵ هزار دانش‌آموز سه تا ۱۲ ساله را در سطح کشور آموزش داده است و تا پایان برنامه ششم در نظر داریم تعداد مدارس را به ۵۰۰ مورد برسانیم. 

وی از افتتاح نخستین مدرسه طبیعت اردبیل با همکاری تشکل‌های مردمی در حوزه محیط‌زیست افتتاح خبر داد و گفت: انتظار می رود با آموزش های لازم در این استان دغدغه های زیست محیطی نیز افزایش یابد. 

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست با اشاره به انتقال آب از منطقه‌ای به منطقه دیگر کشور گفت: انتقال آب بین‌حوزه‌ای از جمله انتقال آب ارس به بهانه آبادی منطقه دیگر صحیح نبوده و به منزله دوپینگ موقت خواهد بود و توجیه زیست محیطی نیز ندارد.

به گفته درویش انتقال آب بین‌حوزه‌ای  مصداق احساس کاذب برای رفع مشکل است و به لحاظ پدافند غیرعامل نیز وابسته کردن آب یک منطقه به منطقه دیگر درست نیست. 

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای سازمانهای مردم نهاد اردبیل گفت: این استان با وجود اینکه 6 سازمان مردم نهاد زیستی محیطی بیشتر ندارد ولی در برخی از برنامه چون پارکبان محرم توانسته با جذب گروهای سنی مختلف در کشور به الگو تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: