نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۹۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰

آخرین خبرها از بزرگترین‌ گردهمایی

بزرگترین گردهمایی رسانه‌ای پاییز امسال با حضور جمعی از اهالی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.
تدبیر24»بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از تاریخ ۵ تا ۱۲ آبان‌ ماه با حضور بالغ بر ۶۰۰ رسانه در شبستان مصلای امام (ره) برگزار می‌شود تا بار دیگر بزرگ‌ترین گردهمایی اهالی رسانه را به مدت هشت روز رقم بزند.

بر همین اساس سالن شبستان مصلی بزرگ امام خمینی(ره) از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ میزبان مردم و اهالی فرهنگ و رسانه در نمایشگاه مطبوعات خواهد بود.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس در نمایشگاه‌ مطبوعات به عادتی هر ساله تبدیل شده که قرار است در نمایشگاه امسال نیز چهار نمایشگاه عکس ملی و بین‌المللی برگزار شود که از این میان می‌توان به نمایشگاه عکس «میانمار» اشاره کرد.

همچنین نمایشگاه عکس «جاده ابریشم»، تصاویر منتخب خبرگزاری «ایرنا» و «خبرگزاری شینهوا» نیز در بخشی از سالن شبستان برگزار می‌شود.

طبق تصمیم شورای سیاست‌گذاری بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات قرار است در پایان نمایشگاه از ۶۰ غرفه فعال بر اساس امتیاز کسب شده، ۲۰ تا ۸۰ میلیون ریال تقدیر شود.

دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها همانند سال‌های گذشته، در نمایشگاه بیست و سوم نیز نشست‌هایی تخصصی با محوریت دغدغه‌ها و مسائل رسانه‌ای و با حضور اساتید ارتباطات و روزنامه‌نگاران قدیمی برگزار می‌کند. بر این اساس ۱۲ نشست و شش کارگاه تخصصی توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات امسال برگزار می‌شود.

علاوه بر غرفه‌هایی که به مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری احتصاص دارد، غرفه‌های دیگری نیز در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم در نظر گرفته شده است که می‌توان به دو غرفه شهدای مدافع حرم، غرفه‌های وزارت امور خارجه، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و غرفه انجمن پیشکسوتان مطبوعات اشاره کرد.

همچنین امسال همانند دوره‌های گذشته گروه‌های رسانه‌های کودک و نوجوان و رسانه‌های خانوادگی در ورودی نمایشگاه جانمایی می‌شوند و دانشگاه آزاد نیز با گروه نشریات دانشجویی در نمایشگاه مطبوعات حضور خواهد داشت.

بیست‌ و سومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه خواهد بود که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰ دوهفته‌نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه‌ای و استانی)  و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.

همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور خواهند داشت.

علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات استانی بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود ۱۰۰۰ مترمربع در نمایشگاه حضور دارند. همچنین جمعیت جوانان هلال احمر با پایگاه سلامت در نمایشگاه غرفه دارد.

همچنین ۸۰ درصد رسانه‌های حاضر در نمایشگاه مطبوعات وابسته به بخش خصوصی هستند.

بر اساس تصمیم کمیته سیاست‌گذاری نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم، قرار است گروه‌های آموزشی ـ تخصصی و ادارات کل ارشاد استان‌ها در طبقه فوقانی مصلی جانمایی شوند.

قرار است ۲۶ مهر ماه جانمایی الکترونیک رسانه‌های حاضر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات انجام شود. مطابق تصمیم شورای سیاستگذاری نمایشگاه مطبوعات، غرفه‌های برتر نمایشگاه بیست و دوم از ساعت ۱۰ تا ۱۰ و ۳۰ دقیقه و غرفه‌های فعال دوره گذشته و رسانه‌های برتر طرح‌های رتبه بندی و با ضریب کیفی بالا (۱۰درصد رسانه‌های برتر هر گروه بر اساس ضریب کیفی یا رتبه بندی) از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه و باقی رسانه‌ها از ساعت ۱۳ می‌توانند به صورت الکترونیک و آنلاین، محل غرفه خود را در گروه مربوطه مشخص کنند.

از آنجا که جانمایی غرفه‌های نمایشگاه توسط نمایندگان غرفه‌ها و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، فهرست متقاضیانی که جانمایی می‌کنند بر حسب زمان دقیق تکمیل فرآیند جانمایی، اعلام و منتشر خواهد شد.

همچنین نقشه اولیه نمایشگاه مطبوعات که جایگاه گروه‌های مختلف با رنگ‌بندی مختلف، در دو طبقه مصلی را مشخص کرده نیز منشتر شده است. باکس‌های قرمز رنگ، متعلق به بخش‌های جنبی نمایشگاه مطبوعات است. با توجه به حجم درخواست‌های فهرست رزرو، احتمال تغییرات جزئی در نقشه نمایشگاه وجود دارد.

همچنین می‌توانید نام رسانه‌های حاضر در نمایشگاه مطبوعات را اینجا ببینید. بیش از ۵۰ رسانه در فهرست ذخیره نمایشگاه مطبوعات قرار دارد که بر اساس فضای موجود در هر گروه، به فهرست رسانه‌های حاضر، اضافه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ۵ تا ۱۲ آبان در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: