نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 24
کد خبر: ۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

دانشگاه آزاد ۳۷۰۰میلیاردتومان بدهی دارد

میرزاده در رابطه با فروش زمین‌های خیابان پاسداران گفت: در خیابان پاسداران 16هزارمترمربع زمین و ساختمان داریم که اگر قرار باشد این ساختمان‌ها ....
تدبیر24: رییس دانشگاه آزاد گفت: بر اساس گزارش خزانه‌داری دانشگاه آزاد، بیش از‌سه‌هزارو700میلیاردتومان بدهی داریم که هنوز تمام آنها نیز سررسید نشده‌اند. حمیدمیرزاده، رییس دانشگاه آزاد اسلامی در نشست خبری صبح دیروز خود در واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه با اشاره به چالش‌های دانشگاه آزاد، گفت: کمبود اعتبارات برای تکمیل 1/7میلیون‌مترمربع فضای عمرانی در دست ساخت یکی از چالش‌های ماست، برای این منظور هزارو900میلیاردتومان اعتبار نیاز داریم. وی افزود: بر اساس گزارش خزانه‌دار دانشگاه آزاد بیش از سه‌هزارو700میلیاردتومان بدهی داریم که هنوز تمام آنها سررسید نشده است. میرزاده ادامه داد: بیشتر واحدهای دانشگاه آزاد زیان‌ده هستند به طوری‌که از 462واحد این دانشگاه 135واحد زیان‌ده بوده و در سال گذشته 72میلیاردتومان زیان داشتند. رییس دانشگاه آزاد اظهار کرد: صورت‌های مالی سال 91 نیز به امضای ریاست وقت دانشگاه نرسیده است. وی با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد در دوماه مدیریتش در این دانشگاه، گفت: برای توسعه کیفی دانشگاه آزاد، برنامه‌ریزی کرده‌ایم و امیدواریم زمینه اعتلای این دانشگاه در سطح بین‌المللی فراهم شود. رییس دانشگاه آزاد گفت: با توجه به اینکه تکیه این دانشگاه بر درآمدهای شهریه است و از محل شهریه‌ها بیش از 99درصد درآمدها تامین می‌شود در دهه آینده باید روی روش‌های جدید توسعه کیفی و تامین درآمدها از روش‌های دیگر برنامه‌ریزی کنیم. میرزاده تشکیل شورای اقتصاد دانش‌بنیان این دانشگاه را نخستین اقدام دوره مدیریتی‌ خود برشمرد و گفت: با تشکیل کمیته‌ها و مشارکت صاحبنظران راه‌های خوبی را پیدا کرده‌ایم که امیدواریم به‌تدریج اجرایی شود و دانشگاه در یک برنامه چندساله تکیه خود به شهریه‌ها را کاهش دهد. رییس دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به اینکه هیات‌های امنای استانی مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است به‌دلیل تمرکززدایی و مشارکت بیشتر مسوولان استانی، هیات‌های امنای تمام استان‌ها را تشکیل دادیم که از 492 عضو هیات امنای استانی کمتر از 50عضو باقی‌مانده است. میرزاده افزود: همچنین با کمک جاسبی، عضو هیات موسس دانشگاه آزاد، سعی داریم به توسعه کیفی دانشگاه نیز بپردازیم زیرا با توجه به تغییرات رشد جمعیتی جوانان 15تا 24سال تقاضا برای برخی رشته‌‌محل‌ها کاهش یافته است. رییس دانشگاه آزاد عنوان کرد: با توجه به اینکه تشکیلات گذشته این دانشگاه پاسخگوی اجرای روش‌های جدید نبود تشکیلات جدیدی را تدوین کردیم که در جلسه‌ای که تا دو هفته آینده در هیات امنا تشکیل می‌شود این تشکیلات را ارایه می‌کنیم تا به کاهش بوروکراسی، چابک‌سازی و تجمیع واحدهای خیابان پاسداران منجر شود. رییس دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر واحدهای خیابان پاسداران در شعاع بیش از 2/5کیلومتر پراکنده شده‌اند که باید تجمیع شود. وی از توجه به تشکل‌های اسلامی، سیاسی دانشجویان خبر داد و گفت: برنامه‌های جدیدی نیز تعیین شده است تا در چارچوب مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی از تشکل‌های اسلامی سیاسی در بحث‌های کرسی‌های آزاداندیشی و ... استفاده کنیم. وی گفت: اشخاص زیادی نیز به اموال و اراضی دانشگاه دست‌اندازی کرده‌اند که این مسایل نیز حل می‌شود.
بازگشت برخی دانشجویان ستاره‌دار
رییس دانشگاه آزاد در رابطه با بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه، گفت: محرومیت از تحصیل نیاز به حکم قضایی دارد و به دلیل اینکه دانشجویان حکمی نداشتند با همکاری مسوولان آنها را به‌صورت مشروط ثبت‌‌نام کردیم و اگر حکم قضایی صادر شود از ادامه تحصیل آنها جلوگیری می‌کنیم. وی ادامه داد: این دانشجویان به‌عنوان دانشجوی مشروط ثبت‌نام شدند و می‌توانند ادامه ‌تحصیل دهند. وی در ارتباط با توسعه واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزاد نیز گفت: برای توسعه این واحدها مصوبه‌ای داریم که باید اصلاح شود و پس از ارسال به هیات‌امنا در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنیم. میرزاده افزود: در حال حاضر چهار واحد برون‌مرزی داریم که واحدهای لبنان و آکسفورد فعالیت ندارند و واحد کابل و امارات فعال هستند. رییس دانشگاه آزاد اضافه کرد: بنا داریم در حوزه کشورهای عربی و اسلامی واحدهایی را راه‌اندازی کنیم و یکی از اولویت تاسیس واحدها نیز در کشور عراق است. رییس دانشگاه آزاد در رابطه با چگونگی ارایه تسهیلات به کارکنان این دانشگاه شامل اعضای هیات علمی و کارمندان گفت: سعی داریم حقوق اعضای هیات علمی را با دانشگاه‌های دولتی یکسان‌سازی کنیم که این کار هزارمیلیاردتومان اعتبار نیاز دارد. وی افزود: نزدیک به یک‌میلیون تقاضای تحصیلات تکمیلی داریم که دانشگاه‌های دولتی و آزاد 250هزارنفر را پاسخگو هستند و باید از ظرفیت خالی دانشگاه آزاد که به‌دلیل تغییر جمعیت در دوره کارشناسی به‌وجود آمده است، برای توسعه تحصیلات تکمیلی استفاده کنیم. وی در رابطه با شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد نیز گفت: بر اساس مصوبه هیات‌امنای مرکزی امسال سه‌درصد افزایش شهریه داشتیم و اگر واحدی بیش از این میزان را دریافت کند، آن وجه به دانشجویان بازگردانده می‌شود.
احتمال فروش زمین‌های پاسداران دانشگاه آزاد
میرزاده در رابطه با فروش زمین‌های خیابان پاسداران گفت: در خیابان پاسداران 16هزارمترمربع زمین و ساختمان داریم که اگر قرار باشد این ساختمان‌ها تبدیل به احسن شوند با تصمیم شورای اقتصاد دانش‌‌بنیان و تصویب هیات‌امنا صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: در دوره قبلی مدیریت دانشگاه آزاد نیز فهرست اموال مازاد به هیات‌امنا ارایه شد که حدود 300میلیاردتومان بود و این موضوع نیز در دستور کار هیات‌امنا قرار می‌گیرد. وی از تاسیس معاونت پزشکی در دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: با توجه به این موضوع، توسعه مسایل پزشکی نیز در دانشگاه آزاد در دست اقدام است به‌طوری‌که تجهیز بیمارستان فرهیختگان را در نظر داریم و توسعه تحصیلات تکمیلی در حوزه پزشکی نیز مدنظر است. وی گفت: در دوره گذشته وزارت بهداشت با دانشگاه آزاد همکاری نداشت و به همین دلیل در توسعه تحصیلات پزشکی مشکل داشتیم ولی در حال حاضر این مشکل برطرف شده است.
شرق

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: