نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۶

رکوردهای جهانی وزنه برداران

رییس سازمان لیگ وزنه‌برداری گفت: رکوردهایی که وزنه‌برداران در لیگ کشور زدند، در سطح جهان است.

به گزارش تدبیر24 حسین اقبال‌پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: رکوردی که بهادر مولایی و بهداد سلیمی در رقابت با یکدیگر به ثبت رساندند، رکوردهای بسیار خوبی بودند. همچنین در اوزان پایین هم تیم‌ها با یکدیگر رقابت‌ نزدیکی دارند.

وی بیان کرد: تیم های پیکان و ملی‌حفاری سایه به سایه با یکدیگر رقابت دارند و تا پایان مسابقات هم مشخص نیست که کدام تیم در جایگاه اول و یا دوم قرار می گیرد. ما فکر می‌کنیم رقابت‌ها بسیار سنگین شده‌ و با توجه به این موضوع، ما برای هفته چهارم، پنج نفر را به عنوان هیات ژوری قرار دادیم، در حالی که قبلا همیشه از سه نفر استفاده می‌کردیم. در واقع ما این کار را به خاطر حساس بودن مسابقات و این که خدای نکرده حق کسی ضایع نشود، انجام دادیم.

رییس سازمان لیگ وزنه‌برداری همچنین عنوان کرد: به هر حال سطح مسابقات بسیار خوب است و در دور پایانی هم سایر قهرمانان تیم ملی و المپیکی ها وارد صحنه می‌شوند که به نظرم دور پایانی حساس‌تر هم خواهد شد. در این هفته در دسته فوق سنگین با توجه به حضور سلیمی و مولایی که دارنده مدال های المپیک و جهانی هستند، رقابت‌شان در سطح دنیا بود و امیدوارم روزی برسد که در تمام اوزان چنین شرایطی را داشته باشیم.

وی همچنین درباره نحوه امتیازدهی هم گفت: من بنیان گذار لیگ بوده‌ام و آن را دنبال کردم و برنامه‌ها و آیین‌نامه‌های آن را نوشتم. به هر حال در یک بند آیین‌نامه ای داریم که سرمربی تیم ملی می‌تواند نظرات خود را مطرح کند و درباره نفرات تیم ملی اظهار نظر کند، بنابراین باقری در خصوص نحوه امتیازدهی پیشنهاد داد که رضازاده هم گفت شیوه‌ای که کوروش باقری می‌گوید را اعمال کنیم.

اقبال پور افزود: البته ما هم در این خصوص نظراتی داشتیم ولی به هر حال حرف آخر را رییس فدراسیون می‌زند که او هم تصمیم نهایی را در این زمینه گرفت و آن را اعمال کرد و همین تصمیم باعث شد که تیم‌ها درخواست تغییر نحوه امتیازدهی را بدهند و می خواستند امتیازدهی به حالت قبلی برگردد. قرار است جلسه‌ای با حضور نمایندگان تام‌الاختیار تیم‌ها برگزار کنیم تا درباره نحوه امتیازدهی صحبت شود و به جمع‌بندی برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که تست دوپینگ هم در جریان مسابقات لیگ از وزنه‌برداران گرفته می‌شود یا خیر؟ گفت: وزنه‌بردارها که هر روز نمی توانند تست دوپینگ بدهند و اگر قرار است تستی گرفته شود باید این کار در مسابقات قهرمانی کشور انجام شود که تمام قهرمانان هم حضور دارند. این کار نباید در لیگ انجام شود. البته ما برای گرفتن تست دوپینگ در لیگ مشکلی نداریم و اگر قرار است این کار انجام شود باید فدراسیون از الآن اعلام کند که می خواهیم هر هفته تست بگیریم تا وزنه‌برداران از اکنون تا سال آینده آمادگی آن را داشته باشند، چرا که ممکن است آن ها به پزشک مراجعه و دارویی را مصرف کنند که آن باعث مثبت شدن تست دوپینگ‌شان شود، در حالی که روح ورزشکار از آن خبر ندارد. به هر حال برای گرفتن تست دوپینگ در مسابقات قهرمانی کشور و لیگ باید این موضوع را از پیش از یک سال قبل به ورزشکاران اعلام کنند.

رییس سازمان لیگ وزنه‌برداری در ادامه درباره میزبانی مناطق نفت‌خیز جنوب در هفته چهارم مسابقات گفت: مناطق میزبان سربلندی بود و زحمات زیادی کشید که جا دارد از نظری، مدیرعامل باشگاه مناطق نفت خیز جنوب و سایر دست‌اندرکاران به ویژه مهران آذری که مقدمات این میزبانی را فراهم کرد، تشکر کنیم. ما کم و کاستی ندیدیم.

اقبال پور در پایان درباره هفته پایانی مسابقات لیگ هم اظهار کرد: در هفته پنجم ملی حفاری در اهواز میزبان است که این مسابقات پنجم و ششم دی‌ماه برگزار خواهد شد که البته این زمان پیشنهادی ما است.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: