نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 22
کد خبر: ۹۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸

تخلف صورت نگیرد

رییس پیشین کمیته مبارزه با دوپینگ فدراسیون فوتبال گفت: کتمان و پنهان کردن نام ورزشکار دوپینگی زمانی تخلف محسوب می‌شود که نام ورزشکار متخلف به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعلام نشود.

تدبیر24»دکتر محمدرضا شریف در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ادعای رئیس فدراسیون دوچرخه سواری مبنی بر تصویب بندی در آیین نامه نادو مبنی بر این که اگر ورزشکار دوپینگی ضمن ارائه تعهد و خداحافظی از رشته ورزشی، کمیته ضد دوپینگ می‌تواند نام او را در رسانه‌ها اعلام نکند، افزود: نادو اگر بخواهد بندی به آیین نامه کمیته ستاد مبارزه با دوپینگ اضافه کند، باید برحسب کد وادا باشد و از کد وادا تابعیت کند. این طور نیست که بخواهد در این زمینه سلیقه‌ای عمل کند و به دلخواه خود بندی به آیین‌نامه اضافه کند.

وی گفت: البته از تصویب بندی در آیین‌نامه کمیته ستاد مبارزه با دوپینگ مبنی بر این که اگر ورزشکار دوپینگی ضمن ارائه تعهد و خداحافظی از رشته ورزشی کمیته ضد دوپینگ می‌تواند نام او را رسانه‌ای نکند اطلاع ندارم. ولی آن چه مسلم است در بند 9 کد وادا در بحث مدیریت نتایج آمده است، وقتی دوپینگ ورزشکاری پس از طی مراحل قانونی مقدماتی و استیناف مثبت اعلام شد و نادو آن را به آژانس جهانی ضددوپینگ اطلاع‌رسانی می‌کند چون پنهان کاری در اعلام فرد متخلف صورت نگرفته است، در نتیجه نادو این اختیار را دارد که نام وی را رسانه‌ای کند یا خیر. در حقیقت تخلفی صورت نمی‌گیرد.

شریف در پایان خاطرنشان کرد: زمانی می‌توان گفت نادو تخلف انجام داده که نام ورزشکار دوپینگی را به آژانس جهانی ضد دوپینگ اعلام نکند و یا نام ورزشکار پس از ارتکاب به دوپینگ با اسم جعلی در اختیار وادا گذاشته شود. کتمان و پنهان کاری دوپینگ به این شکل جرم محسوب می‌شود. شاید در دوره‌ای که حسین عسگری متهم به دوپینگ شد نادو مصلحت دانسته که اسم وی رسانه ای نشود. به هر صورت تصور می‌کنم رسانه‌ای نشدن اسم ورزشکار از اختیارات نادوست و نمی‌توان آن را نوعی تخلف عنوان کرد. البته دقیقا نمی‌دانم که قانونی برای رسانه ای شدن نام ورزشکار دوپینگی وجود دارد یا خیر.

برچسب ها: تدبیر24 تخلف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: