نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

نهادگرایی و ثبات سیاسی در فضای تازه

دکتر ابراهیم متقی» حادثه سقوط بالگرد برخی از مقامات عالی سیاسی و راهبردی ایران بر اساس نشانه‌هایی از «ابهام امنیتی» تعریف می‌شود.
ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

ايران و امريكا و ديپلماسي غيرمستقيم

حسین ربیعی» مطابق ادعاها و شواهد، عرصه ميدان و ديپلماسي، هر دو هر به صورت غيرمستقيم توسط اين دو كشور و از طريق نمايندگان‌شان مديريت مي‌شود
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰

واگذاری واحد مسکونی به مددجویان

رئیس سازمان بهزیستی از واگذاری 35 هزار واحد مسکونی به مددجویان و معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: طی 100 روز گذشته بیش از 4 هزار و 100 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده شده است.

به گزارش تدبیر24 به نقل از مهر، دکتر همایون هاشمی در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی معلول روز دوشنبه برگزار شد، افزود: سازمان بهزیستی بر اساس قانون به تعهدات خود عمل کرده به طوریکه مستمری مددجویان از 32 هزار تومان به 48 هزار تومان در حال حاضر رسیده است.

وی گفت: سازمان بهزیستی به مددجویان خود حقوق نمی دهد، بلکه بسته خدمتی شامل مسکن، اشتغال و وسایل کمک توانبخشی، بیمه عمر و حوادث و... را پرداخت می کند که سالیانه بر اساس بعد خانوار آنها به سه تا پنج میلیون تومان می رسد و بر همین اساس مستعمری یکی از موارد بسته خدمتی است.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی هیچ نهاد حمایتی مستمری مددجویان خود را افزایش نداده، اما بهزیستی این کار را انجام داده است.

هاشمی با اشاره به اینکه باید به مسکن، اشتغال و حمایت های اجتماعی معلولان توجه ویژه ای شود، گفت: در حال حاضر در زمینه مسکن خوب عمل کرده ایم اما در اشتغال و حمایت های اجتماعی عقب هستیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی به تنهایی نمی تواند از صفر تا 100 نیازهای مددجویان و معلولان را برآورده کند، گفت: خیریه ها، تشکل های غیردولتی و سازمان های مرتبط باید در این خصوص ما را یاری کنند.

رئیس سازمان بهزیستی از تدوین قانون مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: این موضوع به صورت طرح و یا لایحه به مجلس ارائه خواهد شد و با توجه به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند منابع مالی کافی برای تمامی امور معلولان و مددجویان اختصاص دهد، بنابراین لازم است که سازمان ها، نهادها و خیرین وارد عمل شوند.

هاشمی در مورد مناسب سازی اماکن و معابر عمومی برای استفاده معلولان نیز گفت: مکاتبه با دستگاه های مختلف، برگزاری جلسات مناسب سازی، تدوین استانداردها، آموزش افراد و... از جمله اقداماتی بوده که انجام شده، اما مناسب سازی بر عهده بهزیستی نیست و باید سازمان های دیگر مانند شهرداری، استانداری و... در این خصوص اقدامات لازم را برای مناسب سازی انجام دهند.

وی گفت: بیش از 60 درصد منابع سازمان مربوط به حوزه توانبخشی است و شیوه های نوین توانبخشی نیز در دستور کار قرار گرفته و همچنین بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، تقویت خدمات در منزل، افزایش دامنه خدمات با مشارکت معلولان از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان نیز گفت: در حال حاضر بازنگری این قانون در کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد و به زودی مراحل دیگر کار انجام خواهد شد. امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر این قانون را برای ارائه خدمات بهتر به معلولان به تصویب برسانیم.

به گفته هاشمی راه اندازی سیستم توانبخشی نوین، صدور کارتهای جدید معلولیت بر اساس استانداردهای جهانی، راه اندازی مراکز حرفه آموزی، پرداخت شهریه معلولان، کاشت حلزون و... از جمله اقداماتی است که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و اجرایی می شود به طوریکه در سال جاری صد درصد شهریه 16 هزار دانشجوی معلول پرداخت شده است.

وی گفت: 324 هزار معلول در مناطق محروم و نقاط مرزی تحت پوشش طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه قرار گرفتند. همچنین بیشترین استانهایی که معلول روستایی دارند، استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی هستند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی در سال 91، 9 هزار و 344 نفر پلاک معلولان دریافت کردند و 11 هزار و 562 نفر نیز در سال 92 پلاک دریافت کرده اند.

هاشمی در مورد طرح نهضت مسکن نیز گفت: 200 هزار مسکن مورد توجه بوده که 10 درصد آن تکمیل نشده و در 9 ماهه امسال 13 هزار مسکن واگذار کرده ایم و تا پایان سال نیز 35 هزار واحد مسکونی به معلولان و مددجویان واگذار خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: